خشم مردم و جریان‌های سیاسی عراق از اقدام موهن برخی از سفارتخانه‌های خارجی

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۹ کد : ۱۹۹۱۵۰۶ سرخط اخبار

اقدام موهن برخی از سفراء کشورهای خارجی در برافراشتن پرچم همجنس‌گراها در بغداد که در راستای ترویج همجنس‌گرایی صورت گرفته، خشم مقامات و جریان‌های سیاسی عراق را برانگیخت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، در پی ترویج همجنس‌گرایی  از سوی نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق که با حضور سفیر انگلیس و کانادا انجام شد، وزارت خارجه عراق، مردم و جریان‌های سیاسی عراق به شدت این اقدام را محکوم کرده و آن را در تضاد با اصول و ارزش‌های اخلاقی حاکم بر این کشور دانستند.

بر اساس تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده مردم خشمگین عراق پرچم همجنس‌گراها را به آتش کشیدند.

وزارت خارجه عراق: اقدام سفارتخانه‌های خارجی محکوم است

وزارت امور خارجه عراق در واکنش به برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان از سوی برخی سفارتخانه‌ها در بغداد آن را به شدت محکوم کرد و این اقدام را نقض اصول و ارزشهای والای اخلاقی مورد احترام همه مذاهب الهی و همچنین  مغایر با ارزشها، اخلاق، هنجارهای اجتماعی عراق و تحریک احساسات و بازی با مفاهیم مقدس مذهب  دانست.       

هادی العامری: دولت فورا سه سفیر منحرف اخلاقی را اخراج کند                                                

«هادی العامری» رئیس ائتلاف پارلمانی الفتح در واکنش به این اقدام موهن تاکید کرد که  آنچه که نمایندگی اتحادیه اروپا انجام داده و پرچم همجنس‌گرایان را برافراشته اقدامی توهین آمیز به عراق است.

وی افزود: برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان اقدامی غیرمنطقی و خلاف عرف، سنت‌ها و اخلاقیات جامعه عراق است.

وی از دولت خواست که فورا در جهت اخراج سه سفیر منحرف اخلاقی اقدام کند. کسانی که عراق آنها را به عنوان نماینده کشورهایشان قبول ندارد.     

حکیم: سفارتخانه‌ها به چارچوب‌های دیپلماتیک احترام بگذارند

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی ضمن محکومیت این اقدام گفت: اقدام برخی سفارتخانه‌ها در عراق به برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان افزون بر آنچه تعرض آشکار به آداب‌ و رسوم و بی احترامی به هویت ملت عراق است شکستن حرمت ماه مبارک رمضان نیز هست؛ ماهی که همه ادیان برای آن احترام قائل‌اند.

وی تاکید کرد: ضمن محکوم کردن این رفتار زشت از این سفارتخانه‌ها می‌خواهیم که به چارچوب‌های دیپلماتیک میان کشورها احترام بگذارند و از پروتکل‌های توافقی، به‌خصوص در آنچه به آسیب‌زدن به باورها و آداب ‌و رسوم کشورهای میزبان مربوط می‌شود، خارج نشوند.            

حزب الدعوه: این اقدام مبانی ارزشی ملت عراق را هدف قرار گرفته است                                                                    

«حزب الدعوه » عراق در واکنش به برافراشته شدن پرچم همجنس‌گرایان در عراق تاکید کرد ما اقدام غیراخلاقی و غیر مسئولانه نمایندگی اتحادیه اروپا در برافراشتن پرچم همجنس گرایان در خاک عراق را محکوم می‌کنیم. ما این اقدام را تعدی آشکار به ملت عراق و دین و ارزش‌های آن می‌دانیم. معتقدیم که این کار یک برنامه حساب شده و هدفمند علیه مبانی ارزشی ملت عراق بوده است و تبلیغ این رفتار منحرف را دنبال می‌کرده است. موضوعی که تمام ادیان آن را منع کرده‌اند.                                                        

حزب اسلامی عراق نیز در واکنش به این اقدام موهن اعلام کرد برافراشته شدن پرپم همجنس گرایان آلوده کردن آسمان عراق و هویت اسلامی آن و نیز تحریک احساسات ملت ما است.           

در پی موج گسترده محکومیت‌های داخلی و فشار افکار عمومی، اتحادیه اروپا مجبور شد خبر و تصویر برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان در مقر این اتحادیه در بغداد را  از سایت رسمی خود و همچنین در فیسبوک و توئیتر حذف کند.

کلید واژه ها: عراق


( ۱ )

نظر شما :