عزم روسیه برای گسترش روابط با ایران

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۰ کد : ۱۹۹۱۲۸۸ سرخط اخبار

معاون وزیر خارجه روسیه در گفت و گوی تلفنی سفیر ایران ضمن بررسی راه های توسعه روابط دوجانبه، بر عزم مسکو برای گسترش روابط با ایران تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در ادامه رایزنی ها با مقامات روس، روز پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت با «مورگولف» معاون وزیر امور خارجه روسیه تلفنی گفت و گو کرد.

طرفین در این گفت و گو ضمن مرور آخرین تحولات در حوزه دوجانبه، تحولات منطقه ای از جمله افغانستان و حوزه های اقتصادی و هسته ای، چشم انداز همکاری های ۲ کشور را با توجه به شیوع  ویروس کرونا مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مورگولف از تداوم توسعه روابط دو کشور در موضوعات مختلف ابراز خرسندی کرده و بر عزم روسیه برای گسترش روابط با ایران تاکید کرد.

اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا از دیگر موضوعات و محورهای این گفتگوی تلفنی بود.

جلالی همچنین روز پنجشنبه با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه درباره تلاش های اخیر آمریکا در راستای تداوم تحریم های تسلیحاتی علیه ایران تلفنی گفت و گو کرد.

کلید واژه ها: ایران و روسیه


( ۱ )

نظر شما :

سردار سلیمانی ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۹
در اوایل جنگ سوریه شهید حاج قاسم سلیمانی به مسکو رفت و پای روسیه را به خاورمیانه باز کرد ، با توجه به این که روسیه پتانسیل زیادی در عرصه بین المللی و نتیجتا حمایت از مسلمانان داره ما فرزندان حاج قاسم راه ان بزرگواران را ادامه میدهیم