شمار مبتلایان در روسیه از چین بیشتر شد

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۰ کد : ۱۹۹۱۰۵۴ سرخط اخبار

در حالی که بیش از چهار ماه از شیوع کروناویروس جدید در سراسر جهان می‌گذرد، برخی از کشورها نظیر ایتالیا که از این بیماری همه‌گیر به سختی آسیب دیده‌ بودند به تدریج قوانین و محدودیت‌های قرنطینه را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۲۱۰ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید تاکنون در جهان به سه میلیون و ۶۵ هزار و ۷۷۸ رسیده که از این میان ۲۱۱ هزار و ۶۵۸ تن جان باخته و ۹۲۳ هزار و ۶۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در حال حاضر پنج کشور نخست به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان به این بیماری شامل ایالات متحده، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و آلمان هستند که آمریکا همچنان با اختلاف بالا از سایر کشورها بیشترین شمار مبتلایان و قربانیان کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.

همچنین بر اساس آمار رسمی در روسیه تاکنون بیش از ۸۷ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و شمار مبتلایان به این ویروس در روسیه از چین فراتر رفته است.

علاوه بر این برزیل با ثبت ۹۴۵ بیمار جدید ظرف ۲۴ ساعت گذشته، بالاترین میزان موارد جدید ابتلا را در بین سایر کشورهای درگیر کرونا داشته است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده یک میلیون و ۱۰ هزار و ۵۰۷ مبتلا، ۵۶ هزار و ۸۰۳ قربانی

۲. اسپانیا ۲۲۹ هزار و ۴۲۲ مبتلا، ۲۳ هزار و ۵۲۱ قربانی

۳. ایتالیا ۱۹۹ هزار و ۴۱۴ مبتلا، ۲۶ هزار و ۹۷۷ قربانی

۴. فرانسه ۱۶۵ هزار و ۸۴۲ مبتلا، ۲۳ هزار و ۲۹۳ قربانی

۵. آلمان ۱۵۸ هزار و ۷۵۸ مبتلا، ۶۱۲۶ قربانی

۶. انگلیس ۱۵۷ هزار و ۱۴۹ مبتلا، ۲۱ هزار و ۹۲ قربانی

۷. ترکیه ۱۱۲ هزار و ۲۶۱ مبتلا، ۲۹۰۰ قربانی

۸. ایران ۹۱ هزار و ۴۷۲ مبتلا، ۵۸۰۶ قربانی

۹. روسیه ۸۷ هزار و ۱۴۷ مبتلا، ۷۹۴ قربانی

۱۰. چین ۸۲ هزار و ۸۳۶ مبتلا، ۴۶۳۳ قربانی

بنا بر این گزارش سایر کشورهایی که شمار مبتلایان به این بیماری در آن‌ها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته شامل برزیل با ۶۷ هزار و ۴۴۶ مبتلا، کانادا با ۴۸ هزار و ۵۰۰ مبتلا، بلژیک با ۴۶ هزار و ۶۸۷ مبتلا و همچنین کشورهای هلند، هند، سوئیس، پرو، پرتغال و اکوادور هستند.

کلید واژه ها: ویروس کرونا روسیه


نظر شما :