شمار مبتلایان کرونا در روسیه و برزیل از ۳۰ هزار نفر عبور کرد

۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۳ کد : ۱۹۹۰۷۷۰ سرخط اخبار

شمار مبتلایان ویروس کرونا در روسیه و برزیل همچنان رو به افزایش است و نهادهای درمانی از مردم می‌خواهند که بیشتر به محدودیت‌ها و قوانین پیشگیرانه توجه کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسئولان درمانی روسیه و برزیل با ارائه آمار جدیدی از روند ویروس «کووید۱۹» در کشورهای خود، اعلام کردند که شمار مبتلایان در این کشورها از ۳۰ هزار نفر فراتر رفته است.

مرکز مبارزه با شیوع کرونا در روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۴۰۶۹ مورد جدید ابتلا به این بیماری در روسیه گزارش شده که بیشترین میزان ابتلای روزانه از زمان سرایت ویروس به این کشور است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، از روز گذشته تا کنون همچنین ۴۱ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در روسیه به ۳۲۰۰۷ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۲۷۳ تن افزایش پیدا کرد. نهادهای درمانی روسیه تا کنون نزدیک به ۱،۷۱ میلیون تست ابتلا به این بیماری در سراسر این کشور انجام داده‌اند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت برزیل نیز امروز گزارش داد که فقط طی چند ساعت گذشته ۲۰۸ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به نوشته وبگاه «جی‌وان»، همچنین در همین بازه زمانی، ۵ مبتلا به ویروس کرونا بر اثر شدت بیماری جان باخته‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در برزیل به ۳۰۸۹۱ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۱۹۵۲  تن افزایش پیدا کرد.

از تایلند نیز خبر می‌رسد که با ثبت ۲۸ مبتلای جدید و ۱ مورد فوتی دیگر، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۲۷۰۰ نفر و تعداد جان‌باختگان آن به ۴۷ نفر رسید.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند از مرز ۲ میلیون نفر فراتر رفته  (+) که سهم قاره اروپا از این میان، حدود ۱ میلیون نفر یعنی نیمی از تعداد کل مبتلایان در جهان است.

 

کلید واژه ها: ویروس کرونا برزیل روسیه


نظر شما :