ماجرای حضور پزشکان بدون مرز فرانسه در ایران از زبان سخنگوی وزارت بهداشت

۰۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰ کد : ۱۹۹۰۳۳۶ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد فعالیت پزشکان بدون مرز فرانسه در ایران و همچنین دریافت مبالغی از بیماران مبتلا به کرونا در برخی مراکز درمانی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور در ارتباطی ویدئو کنفرانسی که به منظور پاسخگویی به سوالات خبرنگاران برگزار شد، در مورد توصیه برخی افراد به استفاده از سشوار و بخور برای جلوگیری از ابتلا به کروناویروس گفت: موارد ضد و نقیضی در فضای مجازی مطرح می‌شود که مبنای علمی ندارد که یکی از آنها استفاده از سشوار است؛ استفاده از این وسیله برای عدم ابتلا به کرونا توصیه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از بخور در موارد سرماخوردگی و شبه‌آنفلوآنزا معمولا استفاده می‌شود، گفت: ما نیز استفاده از بخور را نهی نمی‌کنیم، اما مدرکی دال بر مفید بودن نداریم و علمی نیست.

وی درخصوص حواشی مطرح در زمینه حضور پزشکان بدون مرز فرانسه در ایران و جهت کمک در زمینه کنترل کرونا و درمان بیماران، گفت: چه از همراهی پزشکان بدون مرز فرانسه و چه کمک سازمان‌های دولتی و غیردولتی به مردم را استقبال می‌کنیم و هر کمکی که از سوی آنها به جز آمریکا و رژیم اشغالگر قدس ارائه شود را مورد استقبال قرار خواهیم داد و از آنها تقدیر می‌شود.

وی افزود: هر محموله کمکی که وارد ایران شود تحت نظارت کمیته چهار نفره‌ای که با ابلاغ وزیر بهداشت تشکیل شده، پس از ترخیص از گمرک بین مراکز درمانی توزیع می‌شود و فهرست توزیع اقلام و نحوه پخش آنها برای ارسال‌کننده‌های کمک‌ها، ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه پزشکان بدون مرز فرانسه نیز در نظر داشتند یک بیمارستان 48 تخت‌خوابی سیار و صحرایی در یکی از مراکز درمانی ما ایجاد کنند، گفت: البته از قبل اطلاعی به وزارت بهداشت ایران نداده بودند و گویا مذاکرات با یک جای دیگر انجام شده بود و ما در مقابل یک عمل انجام شده قرار گرفتیم. ما از آنها بابت کمک‌شان و اینکه قصد داشتند در کنار مردم باشند تقدیر و تشکر می‌کنیم. در عین حال امروز بیش از 10 هزار تخت بیمارستانی و 10 هزار تخت پسابیمارستانی که عمده آنها مازاد است، داریم و قاعدتا 48 تخت بیمارستانی برای شرایط ما راهگشا نیست؛ لذا ضمن پوزش و عذرخواهی، از این اقدام همراهانه و همدلانه آنها تقدیر می‌کنیم و دوستان ما برنامه داشتند که به همراه این پزشکان بدون مرز بازدیدی از مراکز درمانی داشته باشند. در عین حال از هر نوع محموله، کالا و اقلام حفاظتی‌ای که از سوی هر نهاد دولتی و غیردولتی در دنیا برای ما ارسال شود، استقبال می‌کنیم.

کلید واژه ها: ایران و فرانسه ویروس کرونا


( ۶ )

نظر شما :