نامه قاسمی به مقامات و شخصیت‌های فرانسوی درباره تاثیر تحریم‌ها بر روند مقابله با کرونا در ایران

۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۷ کد : ۱۹۹۰۲۵۵ سرخط اخبار

سفیر ایران در پاریس با ارسال نامه‌هایی به مقامات و شخصیت‌های فرانسوی با اشاره به تاثیر تحریم‌های آمریکا بر روند مقابله با کرونا در ایران تأکید کرد: جهان نباید تحت تاثیر یکجانبه‌گرایی آمریکا جان آدمیان را نادیده بگیرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس با ارسال نامه‌هایی جداگانه به شمار زیادی از مقامات ارشد و شخصیت‌های سیاسی، پارلمانی، فرهنگی و رسانه‌ای فرانسه، با اشاره به تهدیدی که اپیدمی کرونا برای همه ابنای بشر ایجاد کرده است، اظهار داشت: کرونا ویروس نشان داده مرز، جغرافیا، شرق و غرب، جهان پیشرفته و در حال توسعه نمی‌شناسد و مشکلی «جهانی» در جهان به هم پیوسته کنونی است.

وی در این پیام‌ها عنوان کرد: ایران، این سرزمین بزرگ و تاریخی با فرهنگی غنی، سال‌ها است تحت تحریم‌های یکجانبه، غیرقانونی، غیرانسانی و غیراخلاقی ایالات متحده آمریکا و به خصوص ترامپ قرار گرفته و این مسئله باعث شده امکان صادرات اقلام پزشکی، بهداشتی، دارو و تجهیزات درمانی و هرگونه نقل و انتقال مالی با ایران توسط بسیاری از کشورهای جهان متوقف شود.

سفیر ایران در پاریس خاطرنشان کرد: ایرانیان و کادرهای پزشکی و پیراپزشکی متعهد آن با تمام توان در یک بسیج همگانی به تنهایی و با امکانات و داشته‌های محدود خود مبارزه‌ای بی امان را با این ویروس کشنده آغاز کرده‌اند، اما لازم است «وجدان‌های بیدار» به هر شکل ممکن در جهت تلاش برای شکستن و رفع تحریم‌های آمریکا در این برهه و زمان حساس از تاریخ بشری اقدامی شایسته و انسانی به عمل آورند. جهان نباید تا این حد تحت تاثیر یکجانبه گرایی آمریکا، جان آدمی را نادیده انگارد.

قاسمی همچنین در این پیام‌ها درخواست کرد که شخصیت‌های برجسته فرانسوی با نگاه انسانی و بشردوستانه خود چه در ظرفیت شخصی، چه از طریق دولت متبوع خود و چه از طریق سازمان‌های مردم نهاد و بین‌المللی و رسانه‌ها در جهت توقف و رفع این تحریم‌ها تلاش کنند، چرا که در شرایط کنونی، این تحریم‌ها صرفا جان انسان‌های بیگناه در ایران، منطقه و حتی جهان را نشانه رفته است.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان‌های بین‌المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد.

کلید واژه ها: ویروس کرونا بهرام قاسمی ایران و فرانسه تحریم ایران


( ۱ )

نظر شما :