حمله مجدد توئیتری آمریکایی‌ها به جمهوری اسلامی ایران

۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۳ کد : ۱۹۹۰۲۲۳ سرخط اخبار

در آستانه سالگرد قطعه قطعه کردن خاشقچی توسط عربستان، مقامات آمریکایی در ادامه استاندارد‌های دوگانه، ایران را به نقض حقوق بشر متهم کردند.

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، وزارت امور خارجه آمریکا ضمن تاکید بر ادامه تحریم‌های ظالمانه علیه ایران و حرکت در مسیر سیاست‌های مبتنی بر تزویر و خیانت علیه مردم ایران، در توئیتر، ایرانیان را لایق احترام و حقوق برابر توصیف کرد.
این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان عملا ناکارامدی بخش قابل توجهی از تحیم‌های اعمالی در سال‌های اخیر از سوی آمریکا به شدت مطرح شده است.
از سویی دیگر آمریکا رفتار یکسان و از روی تعامل همه جانبه جمهوری اسلامی با اقلیت‌ها و نژاد‌های مختلف در سراسر ایران را نادیده گرفته و در ادعایی تکراری این بار از زبان گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد بیان می‌شود که گفته است، همچنان گزارش‌هایی نگران کننده از نقض حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اقلیت‌ها دریافت می‌کند.
این ژست نگرانی در حالی از سوی وزارت خارجه آمریکا مطرح می‌شود که بار‌ها جامعه جهانی از برخورد‌های آمریکا با سیاه پوست‌ها در این کشور ابراز نگرانی کرده است. میزان بالای خشونت‌های پلیس در ایالت‌های مختلف آمریکا علیه رنگین پوست‌ها لااقل در سال گذشته به عنوان یکی از پرتکرارترین اخبار در آمریکا بوده است.
از سویی دیگر میزان نقض حقوق بشر توسط آمریکا در سایر کشور‌ها و میزان حمایت‌های این کشور از تروریست‌ها در کشور‌های مختلف به ویژه جریان تروریستی داعش به عنوان یکی از بحران‌های سیاست داخلی و خارجی آمریکا مطرح و تبدیل شده است. همچنین نادیده گرفتن بسیاری از اقدامات تروریستی برخی کشورها همانند قتل جمال خاشقجی توسط نیروهای وابسته به حکام آل سعود از دیگر موارد نقض حقوق بشر است. جمال خاشقجی پس از آنکه اکتبر ۲۰۱۸ برای دریافت مدارکی مربوط به ازدواج خود به سرکنسولگری عربستان در استانبول رفت، ناپدید شد. در گزارش تکان دهنده سازمان ملل که روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است که لحظاتی قبل از کشتن و مثله کردن جسد جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی، دو تن از قاتلان مظنون در کنسولگری عربستان در استانبول با وضعیتی نگران در انتظار ماموریت نزدیکی بودند که انتظارش را می‌کشیدند.

کلید واژه ها: ایران و امریکا


( ۱ )

نظر شما :

فدوی ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۸
کدوم اقلیت ؟ ! شاید منظور آمریکاییها ، سرخپوستهای ایران باشه ... وقاحت در نهایت