شلیک ۲۰ موشک از غزه به خاک اسرائیل/ اسرائیل در پاسخ اطراف دمشق و غزه را بمباران کرد

۰۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۳ کد : ۱۹۸۹۷۶۱ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: گروه های مسلح فلسطینی از نوار غزه ۲۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کردند، که ۱۰ فروند از آنها توسط سامانه دفاعی هوایی گنبد آهنین اسرائیل رهگیری شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل، در روز یکشنبه ۲۰ موشک از نوار غزه توسط گروه های مقاومت فلسطینی به خاک اسرائیل پرتاب شد.

به دنبال این حمله راکتی، آژیر خطر در شهر عسقلان و دیگر شهرک‌ نشین‌های اسرائیلی این منطقه به صدا درآمده است. منابع محلی همچنین از شنیده شدن صدای انفجارهایی در مناطق شرقی نوار غزه خبر می‌ دهند.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده که از مجموع ۲۰ راکت شلیک شده از نوار غزه، ۱۰ فروند از آن در داخل شهرک‌های یهودی اطراف نوار غزه فرود آمده است.

همچنین ارتش اعلام کرد، که گنبد آهنین موفق شده است که سه راکت شلیک شده به شهرک‌ نشین‌های اسرائیلی را رهگیری کند.

نوار غزه  در پی رونمایی از طرح موسوم به معامله قرن از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، شاهد اعتراض‌های گسترده است.

در پی این حملات نیروی هوایی ارتش اسرائیل حملاتی را به مواضع گروه جهاد اسلامی در سوریه و نیز در غزه انجام داده است که به کشته‌شدن دست‌کم دو تن از افراد مسلح فلسطینی انجامیده است.

این حملات، پس از پرتاب تلافی‌جویانه راکت از غزه به اسرائیل، صورت گرفته‌است.

 ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای گفته به تلافی خشونت‌ها در آستانه انتخابات پارلمانی آن کشور، به «سایت‌های ترور جهاد اسلامی» در سراسر غزه و نزدیک دمشق، حمله کرده است.

بیانیه‌ای از سوی ارتش سوریه حاکی‌ست که حملات اسرائیل در نزدیکی فرودگاه دمشق صورت گرفته و پدافند هوایی آن به راکت‌هایی از مسیر بلندی‌های جولان، واکنش نشان داده‌است.

به گفته ارتش سوریه پدافند هوایی بیشتر این راکت‌ها را «ردیابی یا سرنگون» کرده است.

ارتش اسرائیل در بیانیه خود گفته مواضعی که هدف قرار داده به «تحقیق و توسعه تسلیحاتی» مشغول بودند، که در سوریه و نوار غزه تولید می‌شوند.

به گفته اسرائیل این سایت‌ها سوخت راکت هم تولید می‌کنند.

کلید واژه ها: اسرائیل نوار غزه جنبش جهاد اسلامی سوریه


( ۳ )

نظر شما :