بیانیه سه کشور اروپایی درباره تصمیم جدید برجامی ایران

۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۴ کد : ۱۹۸۸۶۶۰ سرخط اخبار

سه کشور اروپایی گروه موسوم به "E3" در بیانیه مشترکی با طرح ادعای واهی «انجام اقدامات خشونت آمیز توسط ایران» خواستار پرهیز از آنها شده و خواستند «رعایت مفاد گنجانده شده در توافق هسته‌ای سال 2015 با قدرت‌های جهانی را از سر بگیرد.»

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این بیانیه سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان همچنین اعلام کردند که بر اهمیت کاستن از تنش‌ها در عراق و ایران و عزم خود برای مبارزه با داعش تاکید می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: «ما بر تعهد خودمان در ادامه مبارزه با گروه داعش که یک اولویت است تاکید می‌کنیم. این ضروری است که ما ائتلاف مربوط به آن را حفظ کنیم. از مقام‌های عراق می‌خواهیم به روند تامین پشتیبانی لازم از این ائتلاف ادامه دهند.»

این سه کشور همچنین اعلام کردند: «ما آماده ادامه مذاکرات با همه طرفها به منظور مشارکت در کاستن از تنش‌ها و برقراری مجدد ثبات در منطقه هستیم».

بر اساس این گزارش، شنبه شب  ایران اعلام کرد که دیگر هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه برای خود قائل نیست.

کلید واژه ها: برجام کاهش تعهدات ایران در برجام


( ۶ )

نظر شما :

1 ۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۸
اون وقت که امریکا این همه ما رو تحریم میکرد این کفتارها فقط نگاه میکردن و در ظاهر فقط ابراز تاسف میکردن، ما خورد میشدیم زیر بار تحریم ها، حالا میان میگن آماده مذاکره ان؟ ما که اهل مذاکره هستیم ولی موضول اینه که این گروه سه تایی خوک و کفتار و کرکسن