هدف ایران از کاهش تعهدات کنار گذاشتن برجام نیست

۰۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۶ کد : ۱۹۸۷۷۴۷ سرخط اخبار

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کاهش تعهدات برجام از سوی ایران در چارچوب توافق هسته‌ای بوده و هدف ایران از کاهش تعهدات کنار گذاشتن برجام نیست.

به گزارش افکارنیوز،  سیدحسین نقوی‌حسینی با یادآوری بیانیه اروپایی‌ها در واکنش به گام‌های کاهش تعهدات برجام از سوی ایران، گفت: اقدامات ایران در ارتباط با کاهش تعهدات برجام در چارچوب توافق هسته‌ای است و عملیات گام‌ها نیز تحت نظارت آژانس انرژی اتمی انجام گرفته است. هدف ایران از کاهش تعهدات کنار گذاشتن برجام نیست اما طرف مقابل باید به تعهداش عمل کند.

اخبار سیاسی- نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایران هیچ کار خلاف خارج از نظارت آژانس انرژی اتمی انجام نداده بنابراین جمهوری اسلامی ایران کار غیر برجامی مرتکب نشده است. ما بر اساس ماده 36 برجام عمل کردیم.

وی افزود: از سوی دیگر اقداماتی را ایران در دستور کار قرار داد چراکه غربی‌ها برای انجام تعهداتشان هیچ کاری نکردند همانطور که چین و روسیه نیز اعلام کردند.

نقوی حسینی یادآور شد: غربی‌ها به جای صدور بیانیه و سر دادن وعده و صحبت با زبان تهدید باید به تعهدات خود طبق قوانین و مقررات برجام عمل کنند تا جمهوری اسلامی ایران کاهش تعهدات را متوقف کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اروپایی‌ها در شرایطی که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، نمی‌توانند انتظار داشته باشند که ایران هم گام‌های کاهش تعهدات را از دستور کار خارج کند. ما مسیر کاهش تعهدات را ادامه می‌دهیم، غربی‌ها نیز به جای تهدید و صدور بیانیه باید به وظایف خود عمل کنند.

کلید واژه ها: برجام


نظر شما :