کنترل ارتش سوریه بر جاده بین‌المللی حلب - دمشق از سمت خان شیخون

۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۷ کد : ۱۹۸۵۶۵۰ سرخط اخبار

یک منبع میدانی سوری اعلام کرد، ارتش سوریه توانست در ادامه پیشروی خود در جبهه ادلب مسیر امدادرسانی گروه‌های مسلح را به روی شورشیان مسلح "جبهه النصره" در حومه شمالی حماه ببندد، این بعد از بستن مسیر فرعی در خان شیخون و جاده بین‌المللی حلب – دمشق بود.

به گزارش ایسنا، این منبع نظامی سوری به اسپوتنیک گفت، ارتش سوریه مواضع خود را در اطراف شهر خان شیخون از سمت شمال مستحکم کرده است. به گفته منابع، ارتش نقاط دیده‌بانی خود را در ۵۰۰ کیلومتری اتوبان بین‌المللی شمال خان شیخون تثبیت کرده و با بستن مسیر امدادی افراد مسلح شورشی به سمت شهر بر این شهر کنترل دارد.

نیروهای ارتش سوریه دو تپه النمر و سیریاتل مشرف به شهر خان شیخون در حومه جنوبی ادلب را به محاصره خود درآوردند و در حال پاکسازی این دو تپه از تک تیراندازان جبهه النصره هستند.

منابع همچنین اظهار کردند، ارتش سوریه عملا در میان درگیری‌های شدید با گروه‌های مسلح وارد شهر خان شیخون شده است. این برای اولین بار است که نیروهای سوریه زمانی که در سال ۲۰۱۴ کنترل خود را بر شهر از دست دادند بر این شهر استراتژیک پا می‌گذارند. نیروهای سوریه از دو محور غرب و شمال غرب به خان شیخون یورش بردند.

منابع تاکید کردند، نیروهای سوریه با مقاومت شدیدی در داخل شهر و مرزهای آن روبه‌رو هستند به طوریکه النصره به انجام حملات انتحاری در اطراف شهر روی آورده است. در صورت تثیبت ورود به شهر خان‌شیخون نیروهای سوری تنها دو کیلومتر با جاده بین‌المللی اصلی که دمشق را به استان‌های اصلی متصل می‌کند، فاصله دارند.

این جاده شریان حیات اصلی است که مهمترین شهرها را که تحت کنترل ارتش سوریه است از حلب در شمال تا حماه و حمص در مرکز و سپس دمشق به گذرگاه مرزی نصیب در مرز اردن متصل می‌کند.

ارتش سوریه از بیش از یک ماه پیش عملیات نظامی گسترده‌ای را برای بازپس‌گیری ادلب آغاز کرد به طوریکه توانست شهرک‌ها و تپه‌های استراتژیکی را به تصرف خود درآورد که از مهمترین آنها تل الملح، الجبین در حومه شمالی حماه است که زمینه را بر کنترل بر الهبیط و کفرعین در حومه جنوبی ادلب فراهم کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) پیش از این گزارش داده بود، یگان‌های ارتش سوریه عملیات خود را به سمت مواضع استقرار تروریست‌ها و گروه‌های هم‌پیمان آنها در حومه ادلب ادامه می‌دهند و شعاع کنترل خود را در حومه غربی خان شیخون گسترش داده‌اند.

این در حالی است که بنا به ادعای وزارت دفاع ترکیه، در حمله هوایی سوریه به کاروان نظامی ترکیه در مسیرشان به ایست بازرسی نهم در شمال غرب سوریه سه غیرنظامی کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

این وزارتخانه این حمله را برخلاف توافقات آنکارا با روسیه دانسته است.

کلید واژه ها: سوریه


( ۱ )

نظر شما :