بر خلاف ادعاها، وضعیت رئیس جمهوری امریکا در برابر رقبا خوب است

ترامپ در مسیر دوباره رئیس جمهور شدن

۰۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۲ کد : ۱۹۸۵۱۹۲ اخبار اصلی آمریکا
در واقع، بسیاری از عوامل نشانگر پیروزی دوباره این تاجر نیویورکی در انتخابات ریاست جمهوری پیش روست. برای مثال، نشانگرهای اقتصادی بسیار خوب و مطلوب هستند و بیکاری تنها ۳,۷ درصد است. علاوه بر این، رئیس جمهوری در سال های اخیر ثابت کرده که به وعده های خود عمل می کند. همانطور که پیشتر گفته بود، ترامپ جنگی تجاری با چین را آغاز کرده که اگرچه بر مصرف کنندگان فشار وارد می کند، اما مورد موافقت و استقبال اردوگاه های سیاسی و اکثریت مردم قرار دارد.
ترامپ در مسیر دوباره رئیس جمهور شدن

دیپلماسی ایرانی: هر کس که طی سال های اخیر، آینده و اقدامات دونالد ترامپ را پیش بینی کرده، همواره مرتکب اشتباه شده است. بر اساس پیش بینی های کارشناسان و صاحب نظران، امکان نداشت وی بتواند نامزد حزب جمهوری خواه شود، بر هیلاری کلینتون پیروز شود یا از پرونده مداخله روسیه جان سالم به در ببرد. اما در نهایت هیچ کدام از این پیش بینی ها به وقوع نپیوست. دو سال و نیم پس از آغاز ریاست جمهوری ترامپ، جایگاه وی از هر زمان دیگری محکم تر است. نتایج یک نظرسنجی که روز یکشنبه منتشر شد، اعتبار و محبوبیت او را بیش از هر زمان دیگری ارزیابی کرد: ۴۴ درصد از رای دهندگان از رئیس جمهور خود راضی هستند. اگرچه به نظر چندان بسیار تاثیرگذار نمی رسد، اما به ویژه در ایالت های غربی و مرکزی، این میزان بالاتر از حد متوسط است.

در واقع، بسیاری از عوامل نشانگر پیروزی دوباره این تاجر نیویورکی در انتخابات ریاست جمهوری پیش روست. برای مثال، نشانگرهای اقتصادی بسیار خوب و مطلوب هستند و بیکاری تنها ۳,۷ درصد است. علاوه بر این، رئیس جمهوری در سال های اخیر ثابت کرده که به وعده های خود عمل می کند. همانطور که پیشتر گفته بود، ترامپ جنگی تجاری با چین را آغاز کرده که اگرچه بر مصرف کنندگان فشار وارد می کند، اما مورد موافقت و استقبال اردوگاه های سیاسی و اکثریت مردم قرار دارد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین برای ساخت دیوار وعده داده شده در مرز با مکزیک، به مدت یک هفته دولت را تعطیل و یک وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد. حتی در صورت مخالفت با اهداف و اقدامات ترامپ، باید اذعان داشت که استقامت و ثبات قدم او قابل تحسین است.

به نظر می رسد محبوبیت و جایگاه قدرتمند ترامپ فقط به دلیل قدرت خود وی نیست، بلکه ناشی از ضعف دموکرات ها نیز هست که به مدت چندین دهه سیاست هایشان در تضاد با منافع طبقه کارگر بوده است، از بیل کلینتون گرفته تا باراک اوباما و هیلاری کلینتون. از سوی دیگر، ترامپ خود به لحاظ سیاسی موضعی چپ گرایانه تر در مقایسه با اکثر کاندیداهای جمهوری خواه اتخاذ کرده و وعده ایجاد بیمه بازنشستگی دولتی و بیمه بهداشت عمومی برای سالمندان داده بود.

شکست کلینتون می توانست به منزله هشداری برای دموکرات ها باشد تا خود را به عنوان یک حزب کارگر از نو بسازند و بتوانند با سیاست های اقتصادی و اجتماعی جدید خود را در محیط سیاسی متمایز کنند. اولین گام را برنی ساندرز سوسیالیست در سال ۲۰۱۶، با درخواست های به ظاهر رادیکال خود برای افزایش حداقل دستمزد و برقراری بیمه درمانی عمومی برداشت و توانست پیروزی های قابل توجهی در مقابل کلینتون به دست آورد. اما به جای استفاده از موفقیت ساندرز، دموکرات ها به لحاظ اقتصادی و اجتماعی و سیاسی همچنان به مسیر پیشین خود ادامه دادند.

اکنون بیش از ۲۰ نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تلاش می کنند تاثیر بیشتری بر سیاست های اجتماعی داشته باشند، اما چندان موفق و قانع کننده نیستند: زیرا فقط الیزابت وارن و برنی سندرز به واقع با حامیان ثروتمند پیشین خود قطع رابطه کرده اند؛ در حالی که جو بایدن همچنان در پی جذب حامیان ثروتمند در نیویورک است و کاملا هریس نیز تلاش می کند تا از طرفداران سابق کلینتون در کالیفرنیا کمک های مالی دریافت کند.

رسانه های آمریکا نیز نقش مهمی در جایگاه امروزی ترامپ دارند. در تجزیه و تحلیلی به نام "بحران هویت" که پس از انتخابات ۲۰۱۶ منتشر شد، سه دانشمند علوم سیاسی به نام های جان سایدز، مایکل تسلر و لین واورک بر اساس تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که هر جهش در جایگاه ترامپ در نظرسنجی های پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶، ناشی از پوشش خبری گسترده رسوایی ها و اظهارات تحریک آمیز وی بود. هنوز هم رسانه ها با پوشش گسترده اقدامات ترامپ، محبوبیت وی را افزایش می دهند.

اگرچه بسیاری از سردبیران پس از پیروزی ترامپ در انتخابات وعده دادند از این پس به مسائل و مشکلات جدی کشور خواهند پرداخت، اما اکثرا به این وعده عمل نکردند. با آغاز تحقیقات مولر، رسانه های نیویورک تایمز، واشنگتن پست و برخی دیگر باز هم به طور متمرکز به ثبت و گزارش اشتباه ها و سوء رفتار های ترامپ پرداخته و مشکلات آشکار اجتماعی در کشور را نادیده گرفتند. بی توجهی ترامپ به تفکیک قوا و فقدان آگاهی سیاسی وی که در گزارش مولر درج شده است، همانند بی توجهی وی به حقیقت برای بسیاری از رأی دهندگان اهمیت چندانی ندارد.

این نکته که دموکرات ها و رسانه ها موفق به نتیجه گیری درستی از تحولات سیستم سیاسی در نتیجه اقدامات ترامپ نشده اند، به اعتبار آنها لطمه می زند. حزب دموکرات باید از حامیان ثروتمند خود و تاکید بیش از حد بر موضوعات مربوط به هویت سیاسی دست بکشد و به حمایت تمام و کمال از حقوق کارگران، مالیات عادلانه و گسترش یک شبکه امنیت اجتماعی بپردازد. رسانه ها نیز به نوبه خود باید از توجه بی رویه به اقدامات جنجال برانگیز ترامپ دست بردارند و در مورد آنچه برای مردم در زندگی روزمره آنها مهم است، گزارش بدهند./مطالعات آلمان

کلید واژه ها: دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری امریکا


( ۱۹ )

نظر شما :

ناشناس ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۱:۰۱
اظهارنظرهای افراطی و نژادپرستانه ی دونالد ترامپ به همراه رفتار رادیکال اش با مهاجرین ، انتخاب مجددش رو نه تنها بعید بلکه غیرممکن می کند - توجه به این مساله مهم است که آمریکا امروز با ترکیب جمعیتی 40 درصد سفید پوست و ۶۰ درصد مهاجر و رنگین پوست جامعه ی رایی بسیار گسترده ای دارد که نمی شود با تکیه بر یک گروه بر دیگری غلبه کرد و در ضمن ترامپ دور قبل با افشای عمدی ایمیل های کلینتون از طرف یک مقام فدرال ، یک باره تغییر مسیر داد و پیروز شد( تغییر از اختلاف ۱۴ درصدی به کمتر از یک درصد ) - در حالی که در این دور ماجرا برعکس است و پرونده دخالت انتخاباتی خودش تا اخرین لحظه بر سر زبان ها خواهد بود
ssssssss ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۱
هنوز زوده که فکر کنید ترامپ پیروز انتخابات خواهد شد
بی سواد ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۰:۴۷
مردم امریکا به نماد های ملی اشان از جمله پرچم امریکا بسیار احترام می کنند که این هم در ایران آتش زده می شود و به خاطر مواضع ضد ایرانی ترامپ قطعا در دور دوم با رای بیشتر رئیس جمهور خواهد شد
ابراهیم قدیمی ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۲:۱۵
پرزیدنت ترامپ بیش از انچه مشکلات اجتماعی اقتصادی داخلی در انتخاب مجدد خودداشته باشد که البته کم نیستند وهمواره وجود دارند مشکلات شخصی وسلامتی و بین المللی دارد.بنظر میرسد پرزیدنت ترامپ بسیار زیاد خسته است. از نظر بین المللی مقبولت قابل توجه ندارند..پرزیدنت ترامپ یک مدیر صد در صد مالکیت شخصی است. در مدیریت دولتی و مالکیت عمومی و در نظر گرفتن حقوق دیگران بسیار بی تجربه است.انتخاب را مردم امریکا با توجه به تبلیغات وعملکرد سایر گروهها میکنند.
حسین ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۲:۲۴
آن طور خواهد شد که خدا خواهد عَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ اگر این بیاید سیاست مرموز و پشت پرده ای این شیطان بزرگ دیگر برای جهانیان رو می شود و در ادامه زورگویی آشکار، فاتحه ابرقدرتیش خوانده خواهد شد