هشدار شدید اللحن مشاور اردوغان به ملک سلمان

۰۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۹ کد : ۱۹۸۳۷۴۰ سرخط اخبار

مشاور رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه به پادشاه عربستان درباره خطری بزرگ هشدار داد و گفت، این خطر دنیا و آخرت شما را به لبه پرتگاه خواهد کشاند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه، یاسین اوکتای، مشاور رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه، خطاب به سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان گفت: حرمین شریفین دو مکان مقدس برای تمامی مسلمانان هستند و اینکه شما متولی این مکان هستید، مسئولیت سنگینی را برعهده شما می‌گذارد و این احساس را به شما می‌دهد که در قبال رنجی هر مسلمانی در جهان با آن روبه‌روست، مسئول هستید.

اوکتای اظهار کرد: نعمت‌ها و ثروت‌های بزرگی که خداوند به شما عطا کرده، امکاناتی را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید به بهترین شکل این مسئولیت را بر عهده بگیرید. همه با حیرت بسیار شاهد تناقض تراژیک میان این ثروت‌ها و وضعیت مسلمانان هستند که در سراسر جهان از فقر و گرسنگی رنج می‌برند.

مشاور رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه در ادامه گفت: اما پروردگار دو حرمی که به آنها خدمت می‌کنید می‌گوید، فقرا از ثروت‌هایی که در دستان ماست، سهمی دارند.

او در ادامه علت خطاب قرار دادن ملک سلمان به این شیوه را اینگونه شرح داد: می‌خواستم درباره خطر بزرگی که به شما نزدیک می‌شود، هشدار بدهم، خطری که دنیا و آخرت شما را به سمت لبه پرتگاه خواهد برد.

این مسئول ترکیه‌ای افزود: به شما هشدار می‌دهم کاری که در این چند روز اعلام کردید آن را انجام خواهید داد، عامل فاجعه‌ای بزرگ برای شما خواهد بود.

او ادامه داد: شاید پسر شما محمد بن سلمان به دلیل ماجرای خاشقجی، احساسات مثبتی نسبت به من ندارد و تلاش می‌کند من را به عنوان دشمن شما و کشورتان نشان دهد.

مشاور رئیس حزب حاکم ترکیه در ادامه با تاکید بر اینکه کشورش برای عربستان بد نمی‌خواهد و در درخواست برای اجرای عدالت در پرونده خاشقجی هیچگونه اهانتی وجود ندارد، گفت: اما ما در برابر جنایت قتل ظالمانه و خصمانه یک انسان بی‌گناه آن هم به شیوه‌ای وحشیانه قرار داریم بنابراین بر اساس عدالت باید قاتل او و کسانی که تشویق به قتل کردند، به دستگاه عدالت تحویل داده شوند.

وی با اشاره به خطری که دولت ریاض را تهدید می‌کند، تاکید کرد: مساله‌ای که این فاجعه را برای شما رقم خواهد شد، تصمیمی است که به تازگی درباره اعدام علماء اعلام کردید، علما وارثان انبیا هستند.

اوکتای ادامه داد: به شما نمی‌گویم، علما را ببخشید و آنها را نکشید من می‌گویم، خود را با قتل آنها به هلاکت نرسانید.

کلید واژه ها: رجب طیب اردوغان ملک سلمان


( ۴ )

نظر شما :