پیام ظریف تحویل لودریان شد

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۲۷ کد : ۱۹۸۳۰۲۱ سرخط اخبار

پیام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به همتای فرانسوی عصر سه‌شنبه به رئیس کابینه او تحویل شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، پیام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به همتای فرانسوی عصر سه‌شنبه به رئیس کابینه او تحویل شد.

سفارت ایران در فرانسه در این خصوص اعلام کرد: « پیام مهم جناب دکتر ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران خطاب به جناب آقای لودریان، وزیر اروپا و امورخارجه جمهوری فرانسه، به رئیس کابینه ایشان تحویل شد.»

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف روز چهارشنبه هفته گذشته (28 فروردین) در پی اقدام دولت ترامپ در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی وزارت خارجه آمریکا برای همتایان خود در سراسر جهان پیام فرستاد.

ظریف در این نامه‌ اقدام اخیر دولت ترامپ در تروریستی اعلام کردن سپاه را یکی از جدی‌ترین تهدیدها علیه نظم بین المللی برشمرد و تصریح کرد:‌ همه دولت‌ها برای جلوگیری از تحقق چنین برنامه اقدام یکجانبه و شرورانه‌ای باید دست به کار شوند.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از این نامه تاکید کرد: این اعلام شناسایی به همراه اتهامات جعلی مبنی بر وجود «ارتباط» بین ایران و القاعده بخشی از برنامه‌ای هستند که با هدف آماده سازی افکار عمومی مردم آمریکا برای یک ماجراجویی جدید در منطقه غرب آسیا طراحی شده تا زمینه  را برای قوه مجریه آمریکا فراهم کند که بتواند مدعی دارا بودن اختیار قانونی برای استفاده از نیروی نظامی علیه یک کشور دیگر شود. 

وزیر امور خارجه در این نامه تصریح کرد: همه دولت‌ها برای جلوگیری از تحقق چنین برنامه اقدام یکجانبه و  شرورانه‌ای باید دست به کار شوند.

کلید واژه ها: محمد جواد ظریف ژان ایو لودریان


نظر شما :