ظریف خطاب به لودریان: مسیری که اروپا در پیش گرفته‌ کمکی به حل مشکلات نمی‌کند

۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۹۸۹۶۰۴ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه با برشمردن تعهدات اجرانشده اروپا در برجام، خطاب به لودریان گفت: مسیری که اروپا در پیش گرفته‌ کمکی به حل مشکلات نمی‌کند.

ظریف خطاب به لودریان: مسیری که اروپا در پیش گرفته‌ کمکی به حل مشکلات نمی‌کند
به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی شامگاه شنبه در حاشیه پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و گفتگو کردند.

در دیدار وزرای خارجه ایران و فرانسه در خصوص موضوعات دوجانبه و آخرین تحولات منطقه و برجام گفتگو شد.

ظریف در این دیدار ضمن یادآوری و برشمردن تعهدات انجام نشده اروپا ذیل برجام تاکید کرد: مسیری که اروپا پیش گرفته‌ کمکی به حل مشکلات نمی‌کند و تنها راه درست، بازگشت اروپا به انجام تعهدات ذیل برجام است.

به گزارش فارس، ظریف در حاشیه این نشست با وزرای خارجه چین، آلمان و روسیه، دیگر اعضای برجام نیز دیدار و گفتگو کرده بود.

در دیدار ظریف و هایکو ماس اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه، اشتباهات آمریکایی‌ها درباره منطقه غرب آسیا، تعهدات اروپا در قبال برجام، واقعیات رابطه اروپا و آمریکا و همچنین بررسی راه‌های تقویت اعتماد و همکاری بین ایران و اروپا مورد گفتگو و تبادل نظر دو وزیر خارجه قرار گرفت.

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه پس از دیدار با «محمد جواد ظریف»  وزیر امور خارجه ایران گفت که پاریس از نقض برنامه جامع اقدام مشترک توسط ایران نگران است و افزود: «به ظریف تصمیم فرانسه درباره ادامه کاهش تنش در منطقه خلیج فارس را ابلاغ کردیم.»

گفتنی است، قرار است نشست کمیسیون مشترک برجام هفتم اسفند ماه در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، چین و روسیه) برگزار شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب ۲۴ بهمن ماه برای شرکت در پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرد و در حاشیه این نشست رایزنی‌هایی را با برخی مقامات حاضر صورت داد.

کلید واژه ها: محمد جواد ظریف ژان ایو لودریان ایران و فرانسه


نظر شما :