تقاضای مداخله‌جویانه لودریان از ایران

۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۴ کد : ۱۹۸۹۳۰۰ سرخط اخبار

وزیر خارجه فرانسه بار دیگر در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار آزادی یک تبعه ایرانی و یک شهروند فرانسوی شد که به اتهام تبانی علیه امنیت ملی بازداشت شده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای مشترک با شبکه «ال سی آی» و «آر تی ال» و روزنامه فرانسوی «فیگارو»  در اقدامی مداخله جویانه خواستار آزادی یک تبعه ایرانی و یک شهروند فرانسوی شد که به اتهام تبانی علیه امنیت ملی بازداشت شده بودند.

لودریان ضمن غیرقابل تحمل خواندن بازداشت «فریبا عادلخواه» و «رولان مارشال» گفت: «ما این بازداشت‌ها را غیرقابل قبول می‌دانیم. این مسئله را به عالیرتبه‌ترین مقام‌ها از جمله رئیس‌جمهور (حسن) روحانی اعلام کردیم».

وزیر خارجه فرانسه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت این دو نفر ادامه داد: «ما می‌دانیم که آنها در وضعیت بسیار خوبی نیستند و همیشه با آنها به خوبی برخورد نمی‌شود...بر این باوریم که ایران با آزادکردن آنها، اقدام بسیار تأثیرگذاری انجام خواهد داد».

روز جمعه ششم دی ماه وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که «بهرام قاسمی» سفیر ایران را به دلیل آن چه که پاریس بازداشت «غیر قابل تحمل» شهروندان فرانسوی توصیف کرده، احضار کرده است.

وزیر خارجه فرانسه در حالی خواستار آزادی عادلخواه شده است که «عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه ایران مهر ماه سال جاری میلادی تأکید کرده بود که فریبا عادلخواه یک تبعه ایران محسوب و به عنوان یک ایرانی از تمامی حقوق شهروندی شناخته شده برای اتباع ایرانی بهره مند است (جزئیات بیشتر).

وی همچنین درباره «رونال مارشال» تبعه فرانسوی که به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» بازداشت است نیز افزود: وی تاکنون چند بار دسترسی کنسولی داشته و وکیل وی از اتهاماتش مطلع بوده و با مقامات قوه قضاییه در ارتباط است.

کلید واژه ها: ایران و فرانسه ژان ایو لودریان


( ۱ )

نظر شما :