نامه سرگشاده خانواده شهدای ترور کشور به نخست وزیر پاکستان

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۳ کد : ۱۹۸۲۹۴۸ سرخط اخبار

در پی انتشار خبر سفر نخست وزیر پاکستان به ایران ، خانواده شهدای ترور کشور، با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به « عمران احمدخان نیازی »نخست وزیر این کشور همسایه ، توجه و اهتمام پاکستان به مرزهای جنوب غربی خود برای جلوگیری از ورود تروریست‌ها به خاک جمهوری اسلامی ایران جهت انجام عملیات خرابکارانه و ترور را خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام روابط عمومی بنیاد هابلیان، متن کامل نامه سرگشاده خانواده شهدای ترور به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عالیجناب عمران احمد خان نیازی

نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان

با اهدای سلام و احترام

پیش از هر چیز، از دست دادن تعدادی از پرسنل نیروی دریایی پاکستان در حادثه تروریستی روز پنجشنبه را به جنابعالی و ملت پاکستان تسلیت می‌گوئیم و برای بازماندگان آرزوی صبر داریم.

این نخستین سفر جنابعالی پس از انتخاب به مقام نخست وزیر کشور مسلمان، دوست و همسایه، پاکستان به ایران است. سفری که از شهر مشهد، پایتخت دینی ایران و مرقد امام رضا علیه السلام آغاز خواهد شد و ما آن را به مثابه حرکتی مبارک در روابط دو ملت و همچنین گسترش مناسبات دو کشور تلقی می‌کنیم.

جناب آقای نخست وزیر

دو ملت ایران و پاکستان در طول تاریخ به دلیل همجواری، دین واحد و پیوندهای قبیله‌ای مشترک در دو سوی مرز، روابط گرم و راهبردی داشته‌اند. روابطی که تاکنون نیز پایدار و مستمر بوده است.

علاوه بر موارد مورد اشاره، یک عامل دیگر نیز این دو ملت را به یکدیگر پیوند داده است و آن تروریسم است. در کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۱۷۰۰۰ شهروند قربانی این پدیده شوم شدند و در کشور شما نیز تنها در یک دهه و نیم اخیر بیش از ۲۲۰۰۰ شهروند توسط تروریست‌ها جان خود را از دست دادند. این اعداد، ایران و پاکستان را در ردیف بزرگ‌ترین کشورهای قربانی تروریسم در جهان قرار می‌دهد.

آقای وزیراعظم

امنیت مرزی یکی از مؤلفه‌های مهم در کنترل تروریسم و مبارزه با آن است و این مهم جز با همکاری کشورها حاصل نمی‌شود. متأسفانه در سال‌های اخیر، فارغ از پدیده قاچاق مواد مخدر، حضور گروه‌های تروریستی افراط گرا به امنیت مرزی دو کشور لطمه وارد کرده است و جان صدها تن از شهروندان و مرزبانان ایرانی را گرفته است.

گروه‌های تروریستی با استفاده از وضعیت موجود و عدم کنترل جدی مرزها، هر از گاهی با ورود به خاک ایران و انجام عملیات خرابکارانه و ترور، آزادانه به آن سوی مرز باز می‌گردند. این حرکت چندین سال است که به طور مستمر ادامه یافته است و متأسفانه تاکنون اقدامی جدی از سوی اسلام آباد برای مقابله با آن صورت نگرفته است.

و شاهد این کلام آن است که درست در روزهای حضور شما در جمهوری اسلامی ایران تعدادی از فرزندان مرزبان ما، در خاک کشور شما، توسط همین گروه‌های افراط گرا و تروریست اسیر هستند.

عالیجناب

قطعاً توجه و اهتمام یک سویه به مسأله امنیت مرز ایران و پاکستان کافی نیست و این مسأله توجه لازم و جدی دولت شما را نیز می‌طلبد.

خانواده شهدای ترور ایران از جنابعالی و مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی پاکستان به طور جدی انتظار دارند همانطور که امنیت مرزهای خود با پاکستان و افغانستان در مناطق کشمیر و تورخم را به عنوان اولویتی بسیار بالا می‌شمارید، این توجه و اهتمام را نیز به مرزهای جنوب غربی خود و همسایه‌تان ایران داشته باشید. به ویژه آنکه این تروریست‌ها، افراط گرایانی هستند که اندیشه آنها نه تنها ایران بلکه مردم کشور شما و پیشرفت و آبادانی‌تان را نیز هدف قرار داده است.

بی تردید تحقق بخش بزرگی از اهداف دولت شما یعنی آموزش، سلامت و اشتغال در گرو مبارزه با افراط گرایی و تروریسم خواهد بود و ما برای عملی شدن این اهداف و مسیر رسیدن به آنها برای شما دعا خواهیم کرد.

بنیاد هابیلیان – خانواده شهدای ترور ایران.

کلید واژه ها: بنیاد هابیلیان عمران خان پاکستان


نظر شما :