تفاهم ایران و عراق برای توسعه مشترک میدان‌های نفت‌شهر و خرمشهر

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۵ کد : ۱۹۸۲۶۲۷ سرخط اخبار

وزیر نفت از تفاهم ایران و عراق برای توسعه مشترک میدان‌های نفت‌شهر و خرمشهر خبر داد و گفت: ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه همکاری‌های ایران و عراق در حوزه‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، بیژن زنگنه وزیر نفت صبح امروز در حاشیه بازدید وزیر نفت عراق از شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژیEIED)) که وابسته به اویک است، از تفاهم ایران و عراق برای توسعه مشترک میدان‌های نفت‌شهر و خرمشهر خبر داد.

زنگنه اضافه کرد: ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه همکاری ایران و عراق در حوزه‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی وجود دارد و ایران آمادگی دارد توانمندی‌های خود را در خدمت صنعت نفت عراق بگذارد.

وی افزود: ثامر غضبان، وزیر نفت عراق در بازدید از شرکت EIED با ظرفیت‌های این شرکت و مجموعه اویک آشنا و قرار شد با همکاری اویک و شرکت مشابهی در عراق، زمینه استفاده از ظرفیت‌های مشترک طرفین فراهم شود.

وزیر نفت با بیان اینکه ایران در حوزه‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی توانمندی‌های بسیاری دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه صنایع پتروشیمی و گاز در عراق توسعه چندانی پیدا نکرده است، چشم‌انداز روشنی برای همکاری‌های مشترک بین دو کشور وجود دارد.

وی طلب گازی ایران از عراق را که سوال یکی از خبرنگاران بود در حال حاضر یک میلیارد دلار عنوان کرد.

کلید واژه ها: ایران و عراق


نظر شما :