امضای طوماری با ۳۰۰ هزار امضا در پاکستان: جایزه صلح نوبل به عمران خان اعطا شود

۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۲ کد : ۱۹۸۲۰۶۳ سرخط اخبار

300 هزار پاکستانی با امضای طوماری از بنیاد نوبل خواستند نام عمران خان نخست‌وزیر این کشور در فهرست نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل قرار گیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از یورونیوز، این جنبش جمع آوری امضا متعاقب آزاد شدن خلبان اسیر شده هندی در منازعه اخیر میان پاکستان و هند شکل گرفته است.
این طومار آنلاین به فاصله چند ساعت 240 هزار هزار امضا جمع کرده است. علاوه بر این طومار، پیش‌نویس قطعنامه‌ای در مجلس پاکستان ارائه شده که از بنیاد نوبل خواسته جایزه صلح سال 2020 را بخاطر «نقش هوشمندانه در کاهش تنش میان پاکستان و هند» به عمران خان اهدا کند.
همچنین در توئیترنیز هشتگ #NobelPeaceForImranKhan (جایزه نوبل برای عمران خان) شکل گرفته است. 
جنگنده های هند سه شنبه هفته گذشته به مواضع یک گروه تروریستی مستقر در پاکستان حمله کردند و گفته می شود 200 تا 300 تن از آنها را کشتند. متعاقب آن و در ادامه درگیری ها رسانه های پاکستانی اعلام کردند که نیروی هوایی این کشور دو جنگنده هند را در آسمان پاکستان سرنگون کرده و یک خلبان دهلی نو را نیز بازداشت کرده است
دولت پاکستان خلبان اسیر شده جنگنده هندی را روز جمعه (10 اسفند) به دهلی نو تحویل داد. بنا به اعلام دولت پاکستان، این تصمیم برای کاهش تنش با هند اتخاذ شده است.
پیشتر عمران خان نخست‌وزیر پاکستان وعده آزاد کردن خلبان هندی به منظور نشان دادن حسن نیت کشورش را داده بود.

کلید واژه ها: پاکستان عمران خان


نظر شما :