رهبر کره شمالی هانوی را ترک کرد

۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۸ کد : ۱۹۸۲۰۴۶ سرخط اخبار

'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی که به منظور شرکت در نشست سران با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و همچنین دیدار با مقامات ویتنام به این کشور سفر کرده بود صبح امروز شنبه هانوی را به مقصد پیونگ یانک ترک کرد و به سفر شش روزه خود پایان داد.

به گزارش ایرنا کیم پیش از ترک هانوی، بر سر آرامگاه «هو شی مین» رهبر انقلابی ویتنام در هانوی حاضر شد و به او ادای اخترام کرد.
مقبره «هو شی مین» در کنار کاخ ریاست جمهوری ویتنام و در جایی ساخته شده است که در سال ۱۹۴۵ بیانیه استقلال و اعلام جمهوری دموکراتیک ویتنام قرائت شد.
کیم اولین رهبر کره شمالی است که از سال ۱۹۶۴ هنگامی که «کیم ایل سونگ» پدر بزرگ فقیدش با «هو چی مین» رهبر انقلابی ویتنام در هانوی دیدار کرد به این کشور سفر کرده است.
رهبر کره شمالی هانوی را به سمت ایستگاه قطار 'دونگ دنگ' در مرز ترک کرده است او قرار است از آنجا با قطار مخصوص خود به سمت پیونگ یانگ حرکت کند.
براورد می شود بازگشت کیم از هانوی به پیونگ یانگ همانند سفر رفت وی حدود 70 ساعت طول بکشد گفته می شود او ممکن است در مسیر برگشت به منظور مشورت و رایزنی با 'شی جین پینگ' سری هم به پکن بزند.
دومین نشست سران میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (8 و 9 اسفند 97) در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شد، اما این نشست به دلیل زیاده خواهی های دونالد ترامپ در برابر درخواست های منطقی کیم، شکست خورد و ترامپ نشست را نیمه کاره رها کرد.
'ری یونگ هو' وزیر خارجه کره شمالی در مورد شکست این مذاکرات گفته بود ما در نشست سران فقط خواهان لغو تعدادی از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد بودیم که در اقتصاد کشور و زندگی مردم اختلال ایجاد کرده اند و در مقابل، از بین بردن کامل تاسیسات هسته ای نیونگ بیون را پیشنهاد کردیم اما ترامپ آن را نپذیرفت.
رهبران دو کشور پیش از این در خرداد 97 در سنگاپور با یکدیگر دیدار کرده بودند نتیجه این نشست، توافقی مبهم در زمینه عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره بود.
از آن زمان تاکنون با وجود آنکه کره شمالی یکی از سایت های هسته ای خود را نابود و از آزمایش هسته ای خودداری کرده، آمریکا تنها به توقف رزمایش های مشترک با کره جنوبی اکتفا کرده است.

کلید واژه ها: کره شمالی


نظر شما :