اردوغان: عراق و لبنان احتمالا به مذاکرات آستانه می‌پیوندند

۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۸:۲۸ کد : ۱۹۸۱۷۶۸ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور ترکیه از احتمال پیوستن عراق و لبنان به جمع روسیه، ترکیه و ایران در مذاکرات آستانه درباره حل بحران سیاسی سوریه خبر داد.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت که «مذاکرات آستانه به عنوان یک اقدام دیپلماتیک در کنار مذاکرات ژنو تحت نظارت سازمان ملل، ادامه دارد.»

به گزارش ریانووستی، وی تاکید کرد که «مذاکرات آستانه را جایگزین مذاکرات ژنو که ادامه کار آن با شکست مواجه شده است، نمی‌دانیم.»

اردوغان تصریح کرد: «همانطوری که پیشتر گفته بودم، ممکن است کشورهای عراق و لبنان که مرزهای مشترکی با سوریه دارند، به جمع شرکت‌کنندگان مذاکرات آستانه(ایران، روسیه و ترکیه) اضافه شوند.»

اردوغان این اظهارات را در حالی عنوان می‌کند که او روز پنجشنبه گذشته در سوچی در نشست مشترک با روسای جمهور روسیه و ایران شرکت کرده بود.

رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی درباره نشست سوچی با «حسن روحانی» و «ولادیمیر پوتین» تاکید کرد که تمرکز این نشست بر بحران سوریه و به ویژه وضعیت «ادلب» بوده است.

اردوغان امروز همچنین گفته که احتمال عملیات نظامی مشترک ترکیه، ایران و روسیه در استان ادلب سوریه وجود دارد.

پس از دیدار شهریورماه رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در سوچی اعلام شد که یک منطقه حائل و عاری از سلاح به عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در بین خطوط تماس ارتش سوریه و افراد مسلح در شمال غرب سوریه ایجاد خواهد شد و گروه‌های مسلح و ارتش سوریه از این مناطق عقب نشینی خواهند کرد.

کلید واژه ها: رجب طیب اردوغان مذاکرات آستانه


( ۲ )

نظر شما :