افشای دیدار محرمانه رئیس ارتش رژیم صهیونیستی با ولیعهد ابوظبی

۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۳ کد : ۱۹۸۰۶۲۹ سرخط اخبار

یک رسانه اسرائیلی سفر سری رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به امارات و دیدار وی با ولیعهد ابوظبی را فاش کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه اسرائیلی "مکان" به نقل از مورت فریدمن، رئیس کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) از سفر گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به امارات و دیدار با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و شماری از مقامات ارشد نظامی این کشور پرده برداشت.

براساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، فریدمن اظهار کرد: آیزنکوت دوبار در ماه نوامبر به طور سری به امارات سفر کرده و وی در این سفر و دیدار با مقامات امارات درباره فروش سلاح به ابوظبی و سفر قریب الوقوع افسران بلندپایه اماراتی به اسرائیل توافق کرد.

وی افزود که سفر علنی بعدی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به بحرین خواهد بود و عربستان نیز به بحرین برای افتتاح یک نمایندگی رسمی برای اسرائیل در جریان این سفر چراغ سبز نشان داده است.

فریدمن ادامه داد: عربستان اکنون متحد نزدیک اسرائیل در پرونده‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می‌شود. اسرائیل، مصر، اردن و مراکش چندین دهه است که با هم رابطه دارند اما رابطه اسرائیل با برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) محرمانه بوده و اکنون روابط اسرائیل با اکثر این کشورها گرمتر شده است تا حدی که برخی از اعضای خاندان حاکم بر این کشورها به اسرائیل سفر می‌کنند.

رئیس آیپک درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز اظهار داشت: وی (ترامپ) گاهی منافع اسرائیل را بر منافع آمریکا مقدم می‌کند. وی در مدت کوتاه ریاست جمهوری‌اش سخت از اسرائیل دفاع کرده و خدمات قابل توجهی به آن ارائه کرده است.

این اظهارات فریدمن طی نشست چند روز پیش اعضای کلیسای مسیحی صهیونیسم در شهر "تنت" در ایالت نیوجرسی آمریکا عنوان شد.

کلید واژه ها: اسرائیل عربستان سعودی


نظر شما :