ظریف به نیویورک سفر می کند

۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۷ کد : ۱۹۷۶۱۳۳ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فردا (پنجشنبه) به همراه دو معاون خود، عراقچی و دهقانی، برای شرکت در اجلاس عالی رتبه صلح پایدار در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک می رود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در اجلاس عالی رتبه صلح پایدار که در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می شود، فردا (پنجشنبه) به نیویورک سفر می کند. وی همچنین در نشست شورای روابط خارجی آمریکا نیز حضور یافته و به ایراد سخنرانی می پردازد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره اعلام کرد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فردا برای شرکت در اجلاس عالی رتبه صلح پایدار که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار می شود به نیویورک می رود.

قاسمی افزود: سخنرانی در اجلاس صلح پایدار، دیدار و گفت وگو با مقامات خارجی و نیز سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا از جمله برنامه های وزیر امور خارجه در این سفر است.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی و غلامحسین دهقانی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی می کنند.

اجلاس عالی رتبه صلح پایدار در زمینه برقراری صلح و حفظ صلح قرار است چهارم و پنجم اردیبهشت ماه (24 و 25 آوریل) در راستای تلاش های انجام شده به منظور تقویت فعالیت سازمان ملل در زمینه برقراری صلح و حفظ صلح برگزار شود.

«میروسلاو لاجاک» رئیس هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در این زمینه و درباره این اجلاس برقراری صلح و حفظ صلح را اولویت کلیدی خواند.

 این نشست سه شنبه چهارم اردیبهشت (24 آوریل) با سخنرانی افتتاحیه رئیس هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سالن مجمع آغاز و پس از آن «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

براساس اعلام شورای روابط خارجی آمریکا، ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار است 23 آوریل (سوم اردیبهشت ماه ) در این شورا در خصوص روابط ایران و آمریکا، سیاست های منطقه ای در خاورمیانه و آینده برجام سخنرانی کند.

به گزارش فارس، وزیر خارجه کشورمان دیروز (سه شنبه 28 فروردین) پس از پایان سفرش به تاجیکستان برای شرکت در بیست و سومین نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اقتصادی اکو در جمع خبرنگاران و درباره خروج آمریکا از برجام و تصمیم ایران نیز عنوان کرد: آنچه که بارها اعلام کردیم این است که جمهوری اسلامی ایران از منافع ملی خود حراست می کند و باید منافع ایران از برجام حفظ شود، حتما اگر آمریکا تصمیم به خروج از برجام بگیرد، واکنشی از سوی ایران و جامعه بین المللی را مشاهده خواهد کرد که این واکنش برای آن اصلا خوشایند نخواهد بود. 

وزیر امور خارجه ایران در این هفته سفری دو روزه به تاجیکستان (دوشنبه و سه شنبه 27 و 28 فروردین) داشت و در بیست و سومین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی اکو شرکت کرد.

کلید واژه ها: صلح پایدار عالی رتبه صلح پایدار رتبه صلح پایدار عالی رتبه صلح رتبه صلح


نظر شما :