مقایسه توانایی نظامی دو ابرقدرت جهان

اینفوگرافی: از لحاظ نیروی هوایی، امریکا قویتر است یا روسیه؟

۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۹۷۶۰۵۹ اخبار اصلی اروپا آمریکا
برای تمرکز بر جزئیات توانایی هوایی این دو کشور پایگاه خبری تحلیلی «خلیج آنلاین» اینفوگرافی ای را تهیه کرده که میزان قدرت سلاح های هوایی دو کشور را با یکدیگر مقایسه کرده است.
اینفوگرافی: از لحاظ نیروی هوایی، امریکا قویتر است یا روسیه؟

دیپلماسی ایرانی: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا بامداد شنبه دستور به حمله موشکی به مواضع حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بنا به ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی را داد. پیش از این وی از مسکو با حالتی تهدیدآمیز دعوت کرده بود که به بهانه بمباران سلاح های شیمیایی توسط حکومت سوریه «آماده» موشک های «پیشرفته» امریکایی شود.

روسیه تعهد داده است که از متحد خود، بشار اسد در برابر هر گونه حمله موشکی دفاع کند و به موجب آن در پی حمله موشکی ایالات متحده و متحدانش دستور سرنگونی موشک های امریکایی را داد. مساله ای که رئیس جمهوری امریکا در حساب توئیتری خود درباره آن روز چهارشنبه هفته گذشته، 11 آوریل، نوشت: «روسیه تعهد داده است که هر موشک و تمامی موشک هایی که به سمت سوریه شلیک شوند را سرنگون کند. پس روسیه آماده باش؛ برای این که موشک های زیبا و جدید و هوشمند ما در راهند.»

رد و بدل شدن چنین حرف هایی سبب شد تا این دو ابرقدرت بزرگ جهانی در آسمان سوریه رو در روی هم قرار بگیرند، و این مساله زنگ خطر رویارویی تمام عیاری را به صدار در آورده است که هیچ کس از عواقب آن خبر ندارد.

روسیه و ایالات متحده امریکا از بزرگترین کشورهای دارای توانایی های عظیم نظامی در جهان محسوب می شوند. آنها در میدان های مبارزه به اندازه کافی از توانایی نظامی برای رویارویی برخوردارند، این مساله سبب می شود تا این دو کشور قدرتمندترین کشورها در جهان و در میان کشورهای شورای امنیت سازمان ملل محسوب شوند.

هر دو کشور در حجم توانایی نظامی زمینی و دریایی و هوایی با یکدیگر تفاوت هایی دارند، اما آمارها نشان می دهند که از لحاظ نیروی هوایی، این دو کشور در مقایسه با یکدیگر، از لحاظ تعداد جنگنده های دفاعی و هجومی و بالگردها، توانایی نظامی ایالات متحده برتر از روسیه است.

برای تمرکز بر جزئیات توانایی هوایی این دو کشور پایگاه خبری تحلیلی «خلیج آنلاین» اینفوگرافی ای را تهیه کرده که میزان قدرت سلاح های هوایی دو کشور را با یکدیگر مقایسه کرده است. این اینفوگرافی به شرح زیر است.

روسیه

نوع وسیله نظامی هوایی

ایالات متحده امریکا

818

جنگنده های دفاعی

1962

1416

جنگنده های هجومی

2830

1524

هواپیماهای ترابری

5248

414

هواپیماهای آموزشی

2856

1451

بالگرد

5758

511

بالگردهای جنگی

973

 


کلید واژه ها: روسیه امریکا


( ۶۷ )

نظر شما :