ولیعهد عربستان: ما و اسرائیل دشمن مشترکی داریم

۱۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۷ کد : ۱۹۷۵۸۴۳ سرخط اخبار

ولیعهد عربستان سعودی می گوید کشورش با اسرائیل دشمن مشترکی دارد.
به گزارش یورونیوز، محمد بن سلمان، در گفتگو با مجله تایم همچنین از وجود حوزه های بالقوه فراوان برای همکاری اقتصادی بین عربستان و اسرائیل سخن گفت.
محمد بن سلمان که به آمریکا سفر کرده است در مورد احتمال برقراری رابطه دیپلماتیک کشورش با اسرائیل اظهار داشت: «ما پیش از حل مسئله صلح با فلسطینیان نمی توانیم با اسرائیل رابطه داشته باشیم زیرا هر دو آن ها دارای حق حیات و همزیستی در کنار یکدیگر هستند.»
او با این حال افزوده است که یک روز پس از برقراری صلح بین اسرائیل و فلسطینیان کشورش «رابطه خوب و عادی» با اسرائیل خواهد داشت.
ولیعهد عربستان در بخش دیگری از این مصاحبه ضمن رد ارتباط کشورش با رشد افراط گرایی تاکید کرده است «عربستان سعودی بزرگترین قربانی ایدئولوژی افراطی است.»
محمد بن سلمان پیش از این نیز در مصاحبه با نشریه «آتلانتیک» موجودیت اسرائیل را به رسمیت شناخته بود و بر «حق زندگی صلح آمیز» اسرائیلی ها در کنار فلسطینیان تاکید کرده بود. وی در حالی در مصاحبه اخیر خود از وجود دشمن مشترک عربستان و اسرائیل سخن گفته است که تهران و ریاض طی سال های اخیر در مورد بسیاری از مسائل منطقه از جمله جنگ داخلی یمن، جنگ سوریه و نقش آمریکا در منطقه اختلاف نظر داشته اند.

کلید واژه ها: عربستان محمد بن سلمان


نظر شما :