آیا پنس آماده جانشینی ترامپ می شود؟

۰۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۲ کد : ۱۹۷۰۵۶۰ سرخط اخبار

براساس ادعای یک مقام حزب دموکرات آمریکا مایک پنس، معاون رئیس جمهور این کشور خود را برای استیضاح احتمالی دونالد ترامپ و جانشینی او آماده می کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، ماکسین واترز، یک نماینده حزب دموکرات آمریکا در کنگره این کشور در توئیتر ادعا کرد: مایک پنس در حال آماده کردن خود برای آغاز به کار به عنوان رئیس جمهور است.

وی با اشاره به استعفاهای اخیر چند عضو دولتی دونالد ترامپ گفت: قرار است راینس پریبس (رئیس دفتر سابق ترامپ) و شون اسپایسر (دبیر مطبوعاتی سابق کاخ سفید) رهبری دوره انتقال قدرت را به عهده داشته باشند.

در هفته های اخیر رینس پریباس از سمت ریاست دفتر کاخ سفید و شون اسپایسر از سمت دبیر مطبوعاتی کاخ سفید استعفا کردند.

واترز که یک منتقد پرسابقه دونالد ترامپ است اولین سیاستمدار آمریکایی بود که گفت: اتهامات وارد شده به ترامپ درخصوص اعمال غیراخلاقی در طی پرونده مشهور به "باجگیری روسیه" کاملا واقعیت داشتند.

این پرونده ادعا کرد که دولت روسیه یکسری اطلاعات رسوا کننده مالی و جنسی درباره دونالد ترامپ داشته است.

واترز همچنین بارها خواهان استیضاح ترامپ شده است.

وی در ماه مه در یک سخنرانی در واشنگتن گفت: ترامپ کسی است که من خود را برای استیضاح کردنش متعهد کرده ام . او یک دروغگو، متقلب و حقه باز است و باید جلویش را گرفت.

در تاریخ ۱۲ ژوئیه دو نماینده دموکرات کنگره شامل "ال گرین" و "براد شرمن" اقدام به ثبت اولین طرح استیضاح علیه ترامپ کردند. آنها مدعی شدند ترامپ با اخراج کردن جیمز کومی از مدیریت اف بی آی موجب مانع تراشی بر سر راه عدالت شده است.

با این حال، برای آنکه استیضاح ترامپ عملی شود باید اکثریت نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا و اکثریت دو سومی در مجلس سنا آن را تصویب کند.

از آنجا که هر دو مجلس دست کم تا انتخابات میان دوره ای نوامبر ۲۰۱۸ در کنترل جمهوری خواهان قرار دارد چنین اتفاقی بعید به نظر می رسد.

کلید واژه ها: استیضاح دونالد ترامپ


نظر شما :