عمیق‌تر شدن روابط چین و مکزیک پس از ترامپ

۲۳ آذر ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۲ کد : ۱۹۶۵۴۲۶ سرخط اخبار

چین و مکزیک متعهد شدند تا در پی انتخاب رییس جمهوری جدید آمریکا که در حال محک زدن روابطش با این دو کشور است، روابط خودشان را تقویت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یانگ جیه چی، مشاور دولتی چین پیش از ورود به مکزیک با اعضای تیم دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا در نیویورک دیدار کرد که از جمله آنها می توان به مایکل فلین، مشاور امنیت ملی اشاره کرد.

مکزیک به دنبال راهی برای کمتر کردن وابستگی اش به آمریکا است.

دیدار میان مشاور دولتی چین با کلودیا روییز ماسیو، وزیر خارجه مکزیک شامل مذاکره درباره تقویت و بسط روابط تجاری و سرمایه گذاری و همچنین بهتر کردن وضعیت پروازها میان دو کشور می شود.

وزارت خارجه مکزیک در بیانیه ای اعلام کرد: این دو بر تعمیق اعتماد دو جانبه و توسعه مذاکرات دو جانبه درباره مسائل مشترک میان مکزیک و چین توافق کردند.

مشاور دولتی چین همچنین گفت روابط جامع با مکزیک هر روز بهتر می شود و چین امیدوار است که این همکاری در زمینه تجاری، منابع، زیرساخت ها و خدمات مالی تعمیق شود.

پس از دیدار میان مشاور دولتی چین با وزیر خارجه مکزیک، مشاور دولتی چین با انزیکه پنانیه تو، رییس جمهوری مکزیک نیز دیدار کرد.

روابط میان چین و مکزیک در پی کنار گذاشته شدن پروژه های ریلی از سوی رییس جمهوری مکزیک به سردی گرویده بود اما هفته گذشته، مکزیک در جریان یک مزایده تاریخی دو حوزه نفتی آب های عمیق را به کمپانی نفتی آف شور چین داد.

کلید واژه ها: مکزیک


نظر شما :