با استعفای یعلون، لیبرمن پست وزارت جنگ اسرائیل را پذیرفت

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۱:۲۰ کد : ۱۹۵۹۰۹۸ سرخط اخبار

منابع اسرائیلی می گویند، رئیس تندروی حزب راستگری "اسرائیل خانه ما" و وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی با پذیرش پیشنهاد نخست وزیر این رژیم، مسئولیت وزارت جنگ را بر عهده گرفته تا جانشین موشه یعالون شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از رسانه های صهیونیستی، حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از موافقت آویگدور لیبرمن برای تصدی سمت وزارت جنگ استقبال کرد و از وی خواست که مذاکرات برای پیوستن به ائتلاف دولتی را در نزدیک ترین زمان ممکن پایان دهد.

لیکود همچنین اعلام کرد: جایگاه طبیعی حزب اسرائیل خانه ما در داخل دولت بنیامین نتانیاهو است و نه در جمع جریان اپوزیسیون.

رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که دیدار بنیامین نتانیاهو و موشه یعالون وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی نتیجه خاصی نداشته و نتانیاهو در جریان این دیدار به وزیر جنگ اعلام کرده که لیبرمن خواهان تصدی سمت وزارت جنگ است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رویکرد امنیتی وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی مبتنی بر مقابله با افزایش قدرت جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در نوار غزه از طریق اتخاذ تدابیر مختلف است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در تشریح رویکرد امنیتی آویگدور به اظهارات قبلی وی در زمان حضور در جبهه اپوزیسیون درباره احتمال تعامل امنیتی تل آویو با حماس استناد کرده است که پس از حمایت گسترده شهرک نشینان صهیونیست و معرفی به عنوان بهترین گزینه برای تصدی سمت وزارت جنگ و نیز مقابله با جنبش حماس و موج عملیات های مقاومتی در کرانه باختری بیان کرده بود.

هاآرتص خاطر نشان کرده است که لیبرمن به تهدیدات همیشگی خود علیه رهبران جنبش حماس ادامه خواهد داد و پیام های تهدید مبنی بر نابودی این جنبش در غزه ارسال خواهد کرد و شاید هم به از سرگیری سیاست ترور رهبران حماس متوسل شود.

لیبرمن پیشتر اعلام کرده بود که «اگر وزیر جنگ شود، به اسماعیل هنیه (نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس) تنها 48 ساعت فرصت خواهد داد تا اجساد نظامیان صهیونیستی را برگرداند و دو غیر نظامی اسیر دیگر به نام های "آوراهام منگستو" و "هاشم السید" را آزاد کند و در غیر این صورت هنیه ترور خواهد شد.»

هاآرتص در ادامه آورده است که لیبرمن "پایان دادن به حکومت حماس" و از سر گیری شهرک سازی ها در شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری و قدس را از جمله شرط های خود برای پیوستن به دولت صهیونیستی عنوان کرده بود و از همین رو، مشخص نیست که وی پس از تصدی سمت وزارت جنگ چطور با این مساله امنیتی تعامل خواهد کرد.

این روزنامه همچنین به اظهارات دو هفته قبل لیبرمن در کنفرانس امنیتی اسدوروت اشاره کرده است که گفته بود رژیم صهیونیستی نیازمند تقویت نظام جایگزین حماس است، اما این نظام نباید دار و دسته محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و یا محمد دحلان عضو برکنار شده کمیته مرکزی جنبش فتح باشد. هاآراتص اعلام کرده است که این اظهارات به خوبی بیانگر رویکرد امنیتی احتمالی لیبرمن است.

کلید واژه ها: وزارت جنگ حماس رژیم صهیونیستی


نظر شما :