اسناد پاناما یک رئیس جمهور را به دادگاه کشاند

۲۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۵:۲۱ کد : ۱۹۵۷۹۰۳ سرخط اخبار
پس از آن که پای رئیس جمهور آرژانتین نیز به رسوایی مشهور به "اوراق پاناما" کشیده شد، وی امروز (جمعه) به منظور پاسخگویی در خصوص این افشاگری به یک دادگاه مدنی می رود.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مائوریسیو ماکری، رئیس جمهوری آرژانتین که نام او هم در میان اسناد پاناما برجسته شده، به مردم کشورش قول داده بی گناهی‎اش را اثبات کند.
 
نام ماکری به عنوان مدیرعامل یک شرکت خارجی ثبت شده در باهاما در میان اسناد افشاء شده شرکت پانامایی "موساک فونسکا" ذکر شده است.
 
او روز پنجشنبه در برابر دوربین های تلویزیونی ارتکاب هرگونه خلافی را رد کرد و گفت، آماده است با هرگونه کمیته تحقیق و تفحصی در این رابطه به طور کامل همکاری کند.
 
ماکری در سخنانی در کاخ ریاست جمهوری گفت: می دانم که بعضی از شما در ارتباط با اتهامات مطرح شده به من و ارتباطش با اسناد پاناما نگرانید .می خواهم بگویم که من خونسردم و هر آنچه می دانستم به مقام ها گفته ام و چیزی برای پنهان کردن ندارم.
 
این اظهار نظر رئیس جمهوری آرژانتین پس از آن مطرح شد که از امروز تحقیقاتی در ارتباط با وجود نام آقای ماکری در میان اسناد پاناما در آرژانتین آغاز شد. روز پنجشنبه یک دادستان فدرال در آرژانتین تقاضای تحقیقات درباره فعالیتهای ماکری در ارتباط با اتهاماتی که علیه وی در قضیه "اوراق پاناما" مطرح شده را ارائه داد.
 
ماکری همچنین تاکید کرده که هیچ پولی بابت مدیرعاملی شرکت های خارجی دریافت نکرده و هیچ سهامی هم در مالکیت آنها ندارد.
 
اداره مالیات و اداره مبارزه با مفاسد اقتصادی آرژانتین موظف به رسیدگی در این رابطه هستند و بازرس فدریکو دلگادو گفت، تحقیقات او با نیت اطمینان حاصل کردن از این که رئیس جمهور آرژانتین "قربانی یک نیت بد" شده صورت می گیرد.
 
نخستین بار، یکی از روزنامه های آرژانتین پی برد که نام ماکری به عنوان مدیر عامل شرکت "فلگ تریدینگ" میان سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۹ در یک شرکت خارجی در پناهگاه مالیاتی باهاما ثبت شده است.
 
این در حالی است که ماکری هنگام قبول پست شهرداری بوئنوس آیرس در سال ۲۰۰۷ یا سوگند ریاست جمهوری در سال گذشته به مقام های قضایی و مالیاتی آرژانتین از سمتش در این شرکت حرفی نزده و اطلاعی نداده است.
 
با وجود این، دفتر رئیس جمهور آرژانتین اعلام کرده از آنجایی که ماکری هیچ پرداخت و دریافتی از این شرکت نداشته، نیازی برای اعلام آن به مقام ها وجود نداشته است.

کلید واژه ها: آرژانتین ماکری


نظر شما :