وزیر انرژی روسیه به تهران می‌آید

۱۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۵۶ کد : ۱۹۵۶۹۳۵ سرخط اخبار
وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که در آینده نزدیک برای گفت وگو درباره همکاری های بازرگانی و طرحهای مشترک ازجمله بخش انرژی به ایران سفر می کند.
 
به گزارش ایسنا، خبرگزاری اینترفکس به نقل از الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه از سفر وی به ایران برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و روسیه خبر داد.
 
وی در جمع خبرنگاران گفت: در دیدار با مقام های ایرانی درباره توسعه همکاریهای اقتصادی بازرگانی و مبادلات تجاری و عرصه های مختلف روابط ایران و روسیه گفت وگو می کنم.
 
وزیر انرژی روسیه گفت: نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی امسال در ایران و به احتمال زیاد در تهران برگزار می شود، اما هنوز تاریخ آن مشخص نشده است.
 
وزیر انرژی روسیه پیش تر گفته بود: برای فراهم آوردن مقدمات کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه در ماه مارس به تهران سفر می کند.
 
نواک اواخر مهرماه امسال برای هماهنگی به منظور برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاریهای مشترک اقتصادی ایران و روسیه در راس هیئتی متشکل از رؤسای شرکتهای روسی فعال در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، برق، ارتباطات، معادن و بانک مرکزی این هفته به تهران سفر کرده بود.
 
وی در این سفر نخست با محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری به عنوان رئیس کمیسیون همکاریهای مشترک اقتصای ایران- روسیه از طرف جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرده بود.
 
وزیر انرژی روسیه در همین باره روز جمعه به خبرنگاران گفت: به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی روسیه و ایران برای توسعه همکاریهای اقتصادی و بازرگانی در ماه مارس به ایران سفر می کنم.
 
وی با بیان این که نشست کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و روسیه کمی دیرتر برگزار می شود، اظهار کرد: در سفر ماه مارس به تهران در خصوص اجرای طرح های مشترک میان ایران و روسیه مذاکره خواهیم کرد.
 
وزیر انرژی روسیه با اشاره به امکان دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، گفت: طیف گسترده ای از موضوعهای همکاری میان ایران و روسیه در عرصه هایی همچون انرژی، نفت و گاز و حوزه های اقتصادی دیگر وجود دارد که درباره آنها گفت وگو می کنیم.
 
نواک نیز در جریان سفر مهرماه خود برای بررسی همکاریهای تهران و مسکو در حوزه نفت و گاز با زنگنه ملاقات و مذاکره کرده بود، نواک در جریان این سفر دو روزه نیز با حمید چیت چیان، وزیر نیرو، حسین دهقان، وزیر دفاع، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و دیگر مقامهای بلندپایه ایرانی دیدار و گفتگو کرده بود.

کلید واژه ها: ایران و روسیه همکاریهای اقتصادی اقتصادی ایران و روسیه


نظر شما :