ایران و قدرتهای بزرگ به توافق تاریخی نزدیک شده‌اند

۲۲ تیر ۱۳۹۴ | ۰۸:۲۵ کد : ۱۹۴۹۸۷۱ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع

یک خبرگزاری مطرح غربی در گزارشی به نقل از دیپلماتها گزارش داد که «به دنبال بیش از دو هفته ماراتون مذاکرات، به نظر می رسد که ایران و ۶ قدرت جهانی به یک توافق تاریخی نزدیک شده باشند».

به گزارش فارس، یک خبرگزاری انگلیسی به نقل از دیپلماتها می گوید ایران و گروه 1+5 به توافق نزدیک شده اند.

در حالی که مذاکرات هسته ای در وین همچنان ادامه دارد، یک خبرگزاری غربی گزارش داد که با وجود برخی موضوعات اختلافی، ایران و گروه ۱+۵ به توافق نهایی هسته ای نزدیک شده اند.

«رویترز» به نقل از برخی «دیپلماتها» که البته به ملیت آنها اشاره نکرد، گزارش داد: «به دنبال بیش از ۲ هفته ماراتون مذاکرات، به نظر می رسد ایران و ۶ قدرت جهانی به توافق تاریخی هسته ای که در ازای کاهش برنامه هسته ای تهران سبب کاهش تحریمها خواهد شد، نزدیک شده اند».

در گزارش آمده است: «چندین دیپلمات نزدیک به مذاکرات گفتند که احتمالا توافق تا پایان روز یکشنبه به بیش از یک سال و نیم مذاکرات پایان خواهد داد. در نشانه ای که می تواند حاکی از کارساز بودن مذاکرات  باشد، احتمال پیوستن سرگئی لاوروف و وانگ یی وزرای خارجه روسیه و چین به مذاکرات وجود دارد».

خبرگزاری مطرح غربی با اشاره به باقی بودن برخی اختلافات هم اینطور گزارش داد: «در میان بزرگترین موضوعات مورد تنش، اصرار ایران بر لزوم لغو فوری تحریمهای تسلیحاتی و ممنوعیت برنامه موشک بالستیک در صورت حصول توافق بوده است؛ ممنوعیتهایی که در سال ۲۰۰۶ اعمال شدند».


نظر شما :