اوباما به هر قیمتی خواستار توافق با ایران است

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۶:۰۳ کد : ۱۹۴۷۱۶۲ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع

سناتور جمهوری خواه در پایگاه اینترنتی فاکس نیوز نوشت: اوباما چنان مشتاق دستیابی به توافق با ایران است که به هرقیمتی از ناخشنود کردن ایران پرهیز می‎ کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ "مارکو روبیو"، سناتور جمهوری خواه  از فلوریدا در پایگاه اینترنتی فاکس نیوز می نویسد، اوباما چنان مشتاق دستیابی به توافق با ایران است که به هرقیمتی از ناخشنود کردن ایران پرهیز می کند و تعریفش را از موفقیت در مذاکره با ایران بارها تغییر داده است.

 روبیو می نویسد اگرچه آمریکا سالها برای محدود کردن تلاش تهران برای تبدیل شدن به قدرتی منطقه ای تلاش کرده است، بی پروایی ناشی از استیصال اوباما برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران به هر قیمت این هدف را در معرض خطر قرار می دهد. روند کوتاه آمدن برابر ایران در پاسخ اخیر کاخ سفید به خواست ایران برای لغو کامل تحریم ها در یک روز نیز نمایان شد. اگرچه دولت اوباما به منتقدان توافق با ایران اطمینان داد تحریم ها فقط پس از اثبات رفتار خوب ایران برداشته خواهد شد، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد برداشتن تحریم ها وقتی شروع می شود که ایران اقدامات مهم هسته ای را تکمیل کند. 
 
روبیو می افزاید، عربستان سعودی متوجه بی میلی اوباما به آزردن ایران شد و با حملات هوایی به تحولات یمن واکنش نشان داد. ریاض تنها یک ساعت زودتر از آغاز حملات هوایی کاخ سفید را در جریان گذاشت. پیام سعودی ها به اوباما واضح بود: اگر شما آرمان ثبات و امنیت را در منطقه پیش نبرید، ما این کار را می کنیم. رویداد هایی از این دست و تلاش پیاپی دولت اوباما برای کم اهمیت نشان دادن نقش ایران در جنگ داخلی یمن صرفاً برداشتی را در ذهن متحدان آمریکا در منطقه تقویت کرده است که اوباما خواسته های ایران را به منافع مشترک امنیت ملی در منطقه ترجیح می دهد. مساله ای که اسرائیل، نزدیک ترین متحد آمریکا در منطقه، را در برمی گیرد.
 


نظر شما :