پایان مذاکرات یک روزه ایران و آژانس در تهران

۲۷ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۲:۴۷ کد : ۱۹۴۶۵۳۷ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع

مذاکرات یک روزه هیأت آژانس بین المللی انرژی اتمی و نمایندگان ایران در تهران پایان یافت.

به گزارش فارس، نشست یک روزه هیأت 5 نفره آژانس بین المللی انرژی اتمی و نمایندگان ایران در تهران برگزار شد.

بر همین اساس هیأت آژانس به ریاست ترو واریورانتا معاون مدیرکل در امور پادمان ها شب گذشته وارد تهران شد و امروز (چهارشنبه) این نشست در محل سازمان انرژی اتمی و با حضور رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، حمید بعیدی نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت خارجه و بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس پیش از این در گفت وگویی هدف از برگزاری این را نشست ادامه گفت وگوها درباره مسائل باقیمانده در قالب «چارچوبی برای همکاری» از جمله دو اقدام عملی که از مرحله سوم باقی مانده و هنوز آژانس تکمیل شدنش را اعلام نکرده است، برشمرد.

مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی نیز امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: در سفر امروز بازرسان دو موضوع باقیمانده مورد بررسی قرار می گیرد. مسیر ایران برای کار با آژانس مبتنی بر همکاری است، تعاملات بسیار خوبی با آژانس داشتیم و گویای این همین بحث هاست که از 18 موضوع مطرح، تعداد زیادی حل و فصل شده است.

پس از آنکه در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد و سید عباس عراقچی نیز پنجم اسفند ماه به وین سفر و با آمانو دیدار کرد، قرار شد نشست بعدی ایران و آژانس در راستای ادامه همکاری ها  18 اسفند ماه سال گذشته (1393) در تهران برگزار شود و به همین منظور هیأت پنج نفری آژانس به ریاست ترو واریورانتا و با حضور ماسیمو آپاراو مدیر پادمان های آژانس به تهران سفر و 18 اسفند ماه نشستی در خصوص همکاری های ایران و آژانس برگزار و در خصوص دو موضوع مقاله انتقال نوترونی و انفجارات قوی در مریوان گفت وگو و قرار شد نشست بعدی اواخر فروردین ماه در تهران برگزار شود.


نظر شما :