سفر احتمالی خالد مشعل به عربستان

۲۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۹:۱۴ کد : ۱۹۴۵۳۸۰ سرخط اخبار
یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از احتمال سفر رئیس دفتر سیاسی این جنبش به عربستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمود زهار، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در جریان همایشی سیاسی که مرکز پژوهش های سیاسی در غزه برگزار کرده بود، ضمن اشاره به این که خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی این جنبش احتمالا به زودی به عربستان سفر کند، از پرداختن به جزئیات و زمان این سفر خودداری کرد و گفت: حماس مصمم به تقویت روابط با عربستان است و جزئیات سفر مشعل به این کشور در زمان مناسب تشریح خواهد شد.

زهار اظهار کرد، عربستان یکی از کشورهای مهم منطقه بوده و به سبب تحولات سیاسی به دنبال تقویت روابط با حماس است.

از سوی دیگر، این رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت که حماس به دنبال تقویت روابط با دولت مصر است اما در صورتی که تعرضی از جانب مصر علیه غزه صورت گیرد، مقاومت نیز واکنش نشان خواهد داد.

محمود زهار تاکید کرد که حماس منتظر بازنگری دادگاه مصر در حکم صادر شده علیه این جنبش است و در صورتی که این حکم لغو شود، حماس از آن استقبال می کند و این مساله مقدمه ای برای تقویت روابط مصر و حماس خواهد بود.

زهار بار دیگر بر عدم مداخله حماس در امور داخلی مصر تاکید و خاطرنشان کرد، بعید است ارتش مصر بخواهد حمله ای را علیه غزه صورت دهد.

وی تصریح کرد که سازمان اطلاعات مصر هیچ اتهامی به حماس در خصوص مداخله در امور داخلی این کشور وارد نکرده است.

زهار فعالیت های مقاومت را دفاعی مشروع بر حسب قوانین بین المللی دانست و تاکید کرد که مقاومت از چندین دهه پیش در حال مبارزه بوده و کسی آن را تروریست نخوانده است.

وی همچنین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به اعمال فشار بر نوار غزه و تعطیلی فعالیت های دولت وفاق ملی در غزه متهم کرد.
 

کلید واژه ها: حماس مصر تقویت روابط


نظر شما :