شکست مذاکرات به جنگ با ایران منتهی می شود

۱۸ دی ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۴ کد : ۱۹۴۲۸۲۳ سرخط اخبار

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی طی ضیافتی در سفارت این رژیم در واشنگتن ضمن هشدار درباره واگذاری امتیاز به ایران در مذاکرات هسته ای تأکید کرد که شکست مذاکرات هسته ای احتمالاً به وقوع جنگ منتهی می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، ژنرال «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی طی یک ضیافت شام در سفارت اسرائیل در واشنگتن به کارکنان دفاعی، مقامات دولتی و کنگره آمریکا هشدار در نتیجه شکست مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) احتمالاً به وقوع جنگ منتهی خواهد شد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» گزارش کرد که گانتز به گروهی که شامل ژنرال «;کالین پاول»، سناتور «لیندسی گراهام» و «ران درمر» سفیر اسرائیل در واشنگتن می شد گفت: «هم اکنون وقت واگذاری امتیاز (به ایران) نیست. ایران در حال حاضر تحت فشار زیاد است».

وی با اینحال ادامه داد که رژیم صهیونیستی راه حل دیپلماتیک را پیشنهاد می کند اما شکست مذاکرات هسته ای از نقطه نظر استانداردهای تل آویو، این بحران یک دهه ای هسته ای را طولانی تر می کند و شکست مذاکرات «به جنگ منتهی خواهد شد».

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی تأکید کرد که تحریم هایی که تا بحال علیه ایران اعمال شده است، تغییرات سیاسی داخلی درون جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده است.

گانتزکه آخرین سفر خود را بعنوان رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اسرائیل به واشنگتن صورت داده بود، در این سفر از همکاران خود در کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا به واسطه تعهد گسترده در قبال رژیم صهیونیستی تشکر کرد.

ژنرال «گادی ایزنکوت» به عنوان رئیس بعدی ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی منصوب شده است و قرار است در ماه فوریه جانشین «بنی گانتز» شود.

تازه ترین دور از مذاکرات هسته ای ایران و شش کشور، در حالی در آذرماه در شهر ژنو سوئیس برگزار شد، که طرفین بر اساس توافق موقتی که سال گذشته، تحت عنوان برنامه اقدام مشترک، در همین شهر به دست آمده بود، باید تا روز سوم آذر به توافق نهایی دست می یافتند. با این وجود، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا مذاکرات برای هفت ماه دیگر، تمدید شود.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی ستاد مشترک شکست مذاکرات


نظر شما :