ریچارد هاس: اوباما برای موفقیت در عراق به ایران نیازمند است

۲۳ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۲:۲۹ کد : ۱۹۳۸۳۰۰ سرخط اخبار

رییس شورای روابط خارجی آمریکا گفت: دولت باراک اوباما برای موفقیت در برابر داعش نیازمند کشورهای منطقه شامل ایران و روسیه است.

به گزارش ایسنا، ریچارد هاس، رییس شورای روابط خارجی آمریکا در گفت وگو با پایگاه اینترنتی این شورا در مورد تلاش های دولت اوباما برای تشکیل یک ائتلاف بین المللی جهت مبارزه با نیروهای داعش گفت: هدف رییس جمهور برای نابودی داعش غیرواقعی است و تمرکز او بر همکاری با مخالفان سوری جای شک و تردید است.

رییس شورای روابط خارجی آمریکا افزود: برای ایجاد ظرفیتی که بتوان از طریق آن داعش را در عراق و سوریه نابود کرد، دولت نیازمند تمام کشورهای سنی عرب در منطقه به علاوه ایران و روسیه است.

ریچارد هاس تاکید کرد: ما بدون شک علاوه بر کشورهای سنی عرب به ایران و روسیه نیز نیازمندیم. ممکن است لازم باشد که هماهنگی هایی را انجام دهیم تا بتوانیم بر داعش تمرکز کنیم. این هماهنگی ها می تواند به درک تاکتیکی با دولت بشاراسد، رییس جمهور سوریه اگر چه به صورت مشروط مربوط باشد. ما هم چنین نیازمند گروهی هستیم که علاوه بر دولت های سنی روسیه و ایران نیز در آن حضور داشته باشند.

او ادامه داد: من فکر نمی کنم که ایران و روسیه با تمام چیزهایی که ما می خواهیم در عراق و سوریه انجام دهیم مخالف باشند چون منافع مشترکی در نابودی داعش دارند.

رییس شورای روابط خارجه ی آمریکا یادآور شد: ایران تاکنون سرمایه گذاری گسترده ای در عراق داشته و جمعیت زیادی از مردم روسیه را مسلمانان تشکیل می دهند. بنابراین آن ها خواستار دیدن افراط گرایی و اختلافات فرقه یی در جامعه اسلام نیستند.

کلید واژه ها: ایران و روسیه


نظر شما :