حماس پاسخ جان کری را داد

۱۵ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۲ کد : ۱۹۳۳۸۹۲ سرخط اخبار

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با صدور بیانیه ای به « جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا که این جنبش را « سازمانی تروریستی» خواند، پاسخ داد و تاکید کرد که مصداق تروریسم، رژیم اسراییل وحامیان آن هستند.
 

به گزارش ایرنا، دربیانیه حماس که امروز( پنجشنبه) در بیروت توزیع شد، آمده است: حماس یک جنبش ملی است که برای آزادسازی وطن خود یعنی فلسطین از اشغال اسراییل تلاش می کند و همچنین با توسل به هر وسیله ای که مهمترین آن مقاومت است، مانع سیاست های ظالمانه، تروریستی و مستبدانه این رژیم تا آزادی سرزمین خود می شود.

حماس تاکید کرد: مصداق تروریسم طرفی است که سرزمین دیگران را با زور اشغال، اهالی آن را اخراج، اموال آنها را مصادره کرده و بی گناهان را می کشد و هزاران نفر را در بازداشتگاه ها و زندان ها محبوس کرده است و همه این صفات فقط در اسراییل صدق می کند.

در بیانیه حماس خاطرنشان شده است: اسراییل مبادرت به انواع تروریسم در داخل فلسطین و منطقه کرده اما با حمایت کامل دولت آمریکا از هرگونه بازخواست وپیگیرد دور مانده است.

جان کری که دیروز چهارشنبه برای یک دیدار 5 ساعته وارد لبنان شد بعداز ملاقات با « تمام سلام» نخست وزیر لبنان در یک مصاحبه مطبوعاتی پرحاشیه شرکت کرد و در پاسخ به سئوالی با بیان اینکه « دولت جدید فلسطین را به رسمیت نمی شناسیم زیرا قبل از آن باید به وجود یک کشور اعتراف کنیم» ، گفت که با دولت جدید فلسطین در یک چارچوب خاص همکاری می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا افزود: « محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرده است که دولت جدید به مخالفت با خشونت و مذاکرات ملتزم و یک دولت تکنوکرات است و وزیران آن ارتباطی با حماس ندارند.

دولت توافقی فلسطین روز دوشنبه گذشته در چارچوب توافقنامه آشتی جنبش های فتح و مقاومت اسلامی در فلسطین( حماس) سوگند یاد کرد.

جان کری با بیان اینکه آمریکا با دولت جدید فلسطین همکاری می کند و اسراییل هم به دلایل مختلف از جمله اهداف امنیتی با آن همکاری می کند، اضافه کرد: ما از نزدیک مراقب این حکومت هستیم تا به تضمین هایی که داده است، پایبند بماند.

وی با بیان اینکه « حماس برای نابودی اسراییل تلاش می کند بنابر این از نظر ما یک سازمان تروریستی است» گفت که در این باره با نتانیاهو صحبت کرده ام.

کلید واژه ها: اسراییل حماس


نظر شما :