مسکو 9 مقام آمریکایی را تحریم کرد

۰۱ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۲:۵۶ کد : ۱۹۳۰۳۵۴ سرخط اخبار
روسیه در پاسخ به تحریم شماری از مقامهای این کشور از سوی آمریکا بخاطر سیاست های مسکو در مساله اوکراین و کریمه، 9 مقام آمریکایی را تحریم کرد.
 
به گزارش ایرنا ، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای فهرست مقامهای آمریکایی مشمول تحریم روسیه را که از سفر به این کشور منع می شوند منتشر کرد.
 
این فهرست شامل ˈکارولین آتکینسونˈ معاون دستیار امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا، ˈدانیل پایفرˈ و ˈبنجامین رودزˈ دو دستیار رییس جمهوری آمریکا، ˈهری ریدˈ رهبر فراکسیون اکثریت در سنای آمریکا، 
 
ˈجان بینرˈ رییس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا، ˈروبرت مندسˈ رییس کمیته امور خارجی سنای آمریکا می شوند.
 
ˈجان مک کینˈ ،ˈمری لندروˈ و دانیل کاوسˈ سه سناتور آمریکایی هم در فهرست تحریمی روسیه قرار دارند.
 
وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود اعلام کرده است: روسیه در پاسخ به انتشار فهرست تحریمی مقامهای دولت و پارلمان روسیه بخاطر حمایت از همه پرسی کریمه از طرف آمریکا ، همین تعداد مقام آمریکایی را تحریم می کند.
 
در ادامه بیانیه گفته شده است: بارها هشدار دادیم تحریم وسیله ای متقابل است و می تواند در صورت پاسخ به آمریکا هم ضربه بزند اما بنظر می رسد طرف آمریکایی کورکورانه تاثیر این گونه شیوه ها را که دوره آن بسر آمده است، باور دارد و نمی خواهد واقعیت ها را بپذیرد.
 
وزارت خارجه روسیه یادآوری کرده است: ساکنان کریمه از راه دمکراتیک و مطابق با معیارهای بین المللی و منشور سازمان ملل به پیوستن به روسیه رای دادند و مسکو به این انتخاب آنها احترام می گذارد. 
 
در بیانیه تاکید شده است: روسیه به هر اقدام خصمانه پاسخ متقابل و شایسته می دهد.
 
آمریکا روز 17 ماه مارس فهرستی از 20 مقام و سرمایه دار روس را که مشمول تحریم های آمریکا ازجمله توقیف دارایی ها و منع سفر به این کشور می شوند ، منتشر کرد.

کلید واژه ها: روسیه آمریکا


نظر شما :