واکنش نمایندگان کنگره به تحریم‌های روسیه

۰۱ فروردین ۱۳۹۳ | ۰۴:۵۱ کد : ۱۹۳۰۳۵۲ سرخط اخبار

اعضای کنگره امریکا پنجشنبه با به تمسخر گرفتن تحریم های اعلام شده از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه علیه خود گفتند این که در فهرست سیاه رئیس جمهور روسیه قرار بگیریم، باعث افتخار است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دقایقی پس از آن که باراک اوباما رئیس جمهور امریکا ، فهرست تحریم های بسط داده شده علیه مقامات روسیه را به علت بحران اوکراین اعلام کرد، کرملین در واکنشی تلافی جویانه، نمایندگان مجلس امریکا را از جمله «جان بوهنر» رئیس مجلس نمایندگان و «هری رید» رهبر جناح اکثریت سنا ، در فهرست ممنوع السفرها قرار داد.

«بوهنر» در صفحه توئیتر خود در واکنش به این اقدام کرملین نوشت: « باعث افتخار است که نام من در فهرست آنهایی قرار گرفته است که تمایل دارند در برابر تجاوزگری پوتین بایستند.»

واکنش کنگره امریکا به رفتار روسیه در قبال بحران اوکراین سریع و از سوی هر حزب دمکرات و جمهوریخواه بوده است، به طوری که نمایندگان هر دو حزب اعمال تحریم های سختگیرانه تری را علیه مسکو خواستار شده اند که تحریم های اقتصادی به منظور مجازات اقدام روسیه در اشغال شبه جزیره کریمه اوکراین از جمله آنهاست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کمیته روابط خارجی سنا طرحی را تصویب کرده است که چراغ سبزی برای ارائه کمک های مالی به اوکراین و تحریم های روسیه است.

«ماری لندرو » و «دانیل کوتس» دو سناتور امریکایی و تنی چند از دستیاران کاخ سفید، در فهرست تحریم مسکو قرار دارند.

کلید واژه ها: روسیه اوکراین


نظر شما :