دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با مقامات اسراییل درباره ایران

۲۵ آذر ۱۳۹۲ | ۱۳:۱۵ کد : ۱۹۲۶۱۰۰ سرخط اخبار

سوزان رایس مشاور امنیت ملی اوباما  هفته گذشته در واشنگتن میزبان برخی مقامات اسراییلی بوده است تا با آنها درباره برنامه هسته ای ایران و توافق اخیر ژنو و نگرانی های اسراییل گفت و گو کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز کاخ سفید روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که رایس روزهای پنج شنبه و جمعه با جمعی از مقامات اسراییلی از جمله به همتای اسراییلی خود" یوسی کوهن " درباره ایران دیدار و گفت و گو کرده است.

در این دیدارها خانم رایس ،" تونی بلینکن "  معاونش و برخی دیگر از مقام های وزارت  خزانه داری و خارجه آمریکا، و از طرف اسرائیل یوسی کوهن، مشاور ارشد امنیت ملی اسرائیل و برخی دیگر از مقام های رژیم صهیونیستی حضور داشته اند.

جزییات بیشتری از این دیدارها منتشر نشده است اما در بیانیه کاخ سفید تصریح شده در این دیدارها هیات آمریکایی بارد دیگر به مقامات اسراییل اطمینان داده که هدف آمریکا جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای است.

اوباما پیشتر و پس از گفت وگوی تلفنی خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل ساعاتی پس از توافق 24 نوامبر ژنو با ایران، به نخست وزیر اسراییل وعده داده بود تا درباره برنامه هسته ای ایران و گفت و گوها با تهران بر سر حل و فصل موضوع هسته ای به طور مرتب با تل آویو مذاکره و رایزنی کند و نظرات و نگرانی های اسراییل را مورد نظر قرار دهد.

اسراییل ناراضی بزرگ توافق ژنو است و این رژیم به همراه لابی پرنفوذ خود در کنگره و مخالفان سیاسی اوباما از جمله برخی جمهوریخواهان محافظه کار در داخل آمریکا، به هر طریقی می کوشند با ادامه روند تحریم ها علیه ایران ، توافق ژنو را بی اثر سازند.

وزیر خارجه ایران روز گذشته اعلام کرد علی رغم تمامی این مخالفت ها ایران به طور جدی به مذاکرات ژنو ادامه خواهد داد.

کلید واژه ها: اسراییل


نظر شما :