حمایت اردوغان از فلسطین، دروغ است

۱۷ آذر ۱۳۹۲ | ۱۹:۲۰ کد : ۱۹۲۵۷۳۵ سرخط اخبار

 نخست وزیر سوریه با دروغین خواندن ادعاهای اردوغان در حمایت از فلسطین، دموکراسی و آزادی، آنکارا را به حمایت از تروریسم در سوریه و دست داشتن در کشتار مردم این کشور متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه اعلام کرد: حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه همچنان به حمایت های خود از تروریسم در سوریه ادامه می دهد. دولت ترکیه با ارائه کمک های مالی و نظامی و همچنین فراهم کردن شرایط مساعد و امن برای ورود تروریست ها به سوریه از طریق مرزهای مشترک، از تروریست ها علیه مردم سوریه حمایت می کند.

الحلقی خاطرنشان کرد: دولت رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در ریختن خون مردم سوریه و خشونت علیه غیرنظامی های سوری دست دارد و همچنان به سیاست های جاه طلبانه خود در راستای اجرای طرح خیالی خود مبنی بر تحت سیطره درآوردن کشورهای منطقه و بازگشت به دوره امپراطوری از طریق اجرای طرح آمریکا در خاورمیانه ادامه می دهد.

وی با دروغین خواندن ادعاهای اردوغان در حمایت از فلسطین و دموکراسی و آزادی و پایان اختلافات میان ترکیه و کشورهای همجوارش گفت: سیاستی که اردوغان در روابط خارجی اتخاذ کرده بر روابط بین میان مردم سوریه و ترکیه نیز اثر می گذارد و باعث ایجاد مشکلات و اختلافات جدیدی در ارتباطی با کشورهای همجوار می شود مساله ای که محبوبیت وی را در میان مردم منطقه به شدت کاهش داده است.

الحلقی اظهار داشت که سوریه هم اکنون با تروریسم جهانی در جنگ است، تروریسمی که عاملان آن از 83 کشور جهان وارد خاک سوریه شده اند و از هیچ گونه اقدامی ابا ندارد.

وی با بیان اینکه ارتش سوریه ضامن اتحاد و حفظ استقلال کشور است، گفت: سوریه مصمم است تا با تروریسم مقابله کند تا جایی که خاک کشور از تروریست ها پاک شود.

نخست وزیر سوریه همچنین تاکید کرد، دولت سوریه بدون هیچ شرطی به نشست "ژنو 2" خواهد رفت.

کلید واژه ها: ترکیه تروریسم اردوغان


نظر شما :