سازمان ملل: جای بحثی در گزارش سوریه نیست

۲۸ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۹ کد : ۱۹۲۱۶۰۵ سرخط اخبار

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد، گزارش بازرسان شیمیایی این سازمان درباره سوریه برای پایه اسناد روشن و غیرقابل بحث است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه تلویزیونی سی.ان.ان، مارتین نسیرکی، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: این گزارش درباره حادثه 21 اوت است و در یافته های آن جای بحثی وجود ندارد. این یافته ها خود گویای همه چیز هستند. با این حال، ما گفته ایم که گروهی نیز به سوریه باز خواهند گشت تا درباره حادثه خان العسل و دیگر موارد به طور جدی تحقیق کنند.

وی تصریح کرد، بعد از آن، گزارش کلی در پایان این مأموریت ارائه خواهد شد که شامل جزئیات بیشتر است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: اسناد زیادی هستند که به خوبی و روشنی نشان از وابستگی به هم را دارند. موضوع دیگری هم که ما گفته ایم، این است که نتایج تحلیلی و یافته های عینی در گزارش بر اساس اطلاعاتی است که از مأموریت انجام شده به دست آمده اند.

نسیرکی گفت: ما به همراه نماینده دائم مسکو آنچه را که معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته است، بررسی می کنیم. در واقع، این دست گزارش ها زیر سوال بردن تیم اعزامی دبیرکل به رهبری آکه سلستروم و اعتبار گزارش بی طرفانه وی است. بان کی مون بارها و از جمله دیروز به همه 193 عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرده است که گروه تحقیق برای تکمیل مأموریت خود به خان العسل و دیر اعزام خواهد شد. این گروه با وجود همه دشواری های جنگی که در سوریه جریان دارد، بی طرفانه مأموریت خود را انجام داده و به این کار ادامه می دهد.

کلید واژه ها: مأموریت سازمان ملل متحد


نظر شما :