توضیحات روحانی درباره اهداف ایران در اجلاس شانگهای

۲۱ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۲ کد : ۱۹۲۱۲۷۴ سرخط اخبار

رییس جمهور پیش از سفر به قرقیزستان برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف این سفر پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی صبح روز پنجشنبه در پاویون جمهوری اسلامی فرودگاه مهرآباد در این ارتباط اظهار کرد: این سفر به دعوت رسمی رییس دوره ای شورای سران سازمان همکاری های شانگهای صورت می گیرد و در واقع این سفر در راستای دعوت رییس جمهور کشور دوست، قرقیزستان صورت می گیرد.

وی در ادامه به اهمیت اجلاس شانگهای اشاره کرد و گفت: این اجلاس یک اجلاس مهم منطقه ای است و جمهوری اسلامی ایران، سال هاست که به عنوان عضو ناظر در این اجلاس شرکت می کند.

وی افزود: این سازمان دارای شش عضو اصلی، پنج عضو ناظر و سه کشور به عنوان شریک گفت وگو و یک سازمان همکاری های مهم منطقه ای محسوب می شود.

رییس جمهور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو ناظر در این اجلاس شرکت می کند.

وی با اشاره به سخنرانی خود در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای، گفت: بنده در این اجلاس سخنرانی خواهم کرد و مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل مهم منطقه ای و جهانی تبیین می شود.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل این اجلاس در این شرایط حساس منطقه ای بسیار مهم است.

رییس جمهور با اشاره به عضویت هم زمان روسیه و چین در این اجلاس و همچنین شورای امنیت سازمان ملل متحد و نقش مهم آن ها در مسائل منطقه ای و جهانی گفت: در این سفر با روسای جمهور روسیه و چین در ارتباط با مسائل مهم منطقه ای و جهانی گفت وگو خواهیم کرد و مواضع جمهوری اسلامی ایران را در مورد مسائل منطقه ای و جهانی تبیین خواهیم کرد.

وی با بیان این که در حاشیه این اجلاس علاوه بر دیدار با رییس جمهور قرقیزستان با سران برخی دیگر از کشورهای شرکت کننده در این اجلاس دیدار و گفت وگو خواهد کرد، خاطرنشان کرد: امیدوارم مجموعه این سفر و بحث ها و ملاقات هایی که صورت می گیرد به گونه ای باشد که منافع مردم ایران به همراه منافع مردم ملت های منطقه بهتر از گذشته تضمین شود.

کلید واژه ها: جمهوری اسلامی ایران شانگهای


نظر شما :