اولاند: بدون آمریکا به سوریه حمله نمی‌کنیم

۱۳ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۸:۴۷ کد : ۱۹۲۰۸۹۰ سرخط اخبار

رئیس جمهور فرانسه امروز احتمال اقدام نظامی علیه سوریه بدون مشارکت آمریکا را رد کرد و گفت اگر کنگره به این طرح رأی منفی بدهد، فرانسه از طریق افزایش حمایت ها از مخالفان، مسئولیت خود را ایفا می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «الجزیره»، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه امروز احتمال اقدام نظامی این کشور علیه سوریه بدون حمایت و مشارکت آمریکا را رد کرد و گفت فرانسه برای چنین اقدامی آمادگی ندارد.

اولاند در صحبت های خود گفت رأی کنگره آمریکا به اقدام نظامی علیه سوریه، «بر ائتلافی که قرار است ایجاد کنیم، تاثیر خواهد داشت».

وی افزود: باید به همراه آمریکا، اروپا و کشورهای عربی ائتلاف بزرگی در سطح بین المللی ایجاد کنیم.

به گفته رئیس جمهور فرانسه، اما اگر کنگره آمریکا به اقدام نظامی رأی منفی بدهد، «فرانسه از طریق حمایت از اپوزیسیون دموکراتیک» مسئولیت خود را ایفا می کند.

امروز قرار است پارلمان فرانسه نیز همراهی آمریکا در اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه را مورد بحث قرار دهد. پیشتر پارلمان انگلیس با رأی منفی خود «دیود کامرون» نخست وزیر را از همراهی با آمریکا و فرانسه بازداشته بود.

هفته آینده هم قرار است کنگره آمریکا به طرحی که امروز برای مداخله نظامی در سوریه در کمیته روابط خارجی سنا مورد توافق قرار گرفت، رأی دهد. «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه تصمیم گیری در مورد حمله به سوریه را به کنگره واگذار کرد. بسیاری از نمایندگان کنگره آمریکا اعلام کرده اند که فضای کلی 50-50 است و مشخص نیست که این طرح چه سرانجامی داشته باشد.

کلید واژه ها: آمریکا فرانسه


نظر شما :