هیات کردستان عراق به سوریه می‌رود

۲۲ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۱:۲۳ کد : ۱۹۱۹۸۵۲ سرخط اخبار

 رئیس منطقه خودمختار کردستان عراق دستور به تشکیل گروهی از نمایندگان کرد داد تا به سوریه رفته و درخصوص گزارش ها درباره حمله تروریست های القاعده به غیرنظامیان کرد در سوریه تحقیقات انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه تودی زمان، این پیشنهاد مسعود بارزانی، رئیس منطقه خودمختار کردستان عراق به منظور اعزام یک هیات به مناطق کردنشین سوریه طی نامه ای که در اینترنت انتشار یافته، مطرح شد و این پیشنهاد از سوی کنفرانس ملی کردها در اربیل عراق پذیرفته شد. انتظار می رود اعضای این هیات روز دوشنبه آینده انتخاب شوند.

یک منبع خبری کرد که نام خود را فاش نساخت و یکی از اعضای این کنفرانس است، اظهار داشت: هیات منطقه خودمختار کردستان عراق به زودی به سوریه فرستاده خواهد شد.

بارزانی خطاب به کمیته ای که وظیفه آن تدارک برای برگزاری کنفرانس ملی کردهاست، نامه نوشت و تقاضا کرد گزارش رسانه ها مبنی بر این که غیرنظامیان کرد به طور نظام مند هدف گروه های تروریستی در سوریه قرار می گیرند مورد بررسی قرار گیرد.

این کنفرانس قرار است در تاریخ 24 اوت در اربیل آغاز شود. مسعود بارزانی در نامه خود نوشت: اگر گزارش ها درست باشند و شهروندان، زنان و کودکان بی گناه کرد به قتل و تروریسم تهدید شده باشند، منطقه کردستان عراق از همه ظرفیت های خود استفاده خواهد کرد تا از زنان و کودکان و شهروندان بی گناه دفاع کند.

وی به ماهیت مداخله احتمالی کردستان عراق در سوریه اشاره نکرد. با وجود این صالح مسلم، رهبر حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه که بر واحد شبه نظامی حفاظت مردمی کردها در شمال سوریه نظارت دارد، اظهار داشت: به اندازه کافی نیرو برای دفاع از مناطق کردنشین سوریه در اختیار دارد و نیازی به کمک از سوی نیروهای خارج از سوریه ندارد.

وی به دنبال انتشار نامه بارزانی گفت: ما نمی خواهیم هیچ طرف دیگری به کردستان سوریه باید تا علیه جبهه النصرة بجنگد، اگر دیگر طرف های کرد قصد کمک دارند باید برای ما مهمات، سلاح، غذا و لباس بفرستند.

کلید واژه ها: سوریه عراق کردستان


نظر شما :