آغاز بزرگ‌ترین عملیات ارتش سوریه

۲۲ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۵۰ کد : ۱۹۱۹۸۲۸ سرخط اخبار

یک رسانه عربی از بزرگ ترین عملیات نظامی ارتش سوریه در تمام مناطق این کشور برای سرکوب نهایی گروه های تروریستی خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرپرس، با پایان یافتن عید سعید فطر، ارتش سوریه مراحل سیطره بر مناطقی از سوریه را که تروریست ها اشغال کرده اند، آغاز کرده است. پس از ماه مبارک رمضان وعید فطر ارتش سوریه اعلام کرد با مشت آهنین تروریست ها را سرکوب خواهد کرد.

ارتش سوریه اعلام کرده بود اگر ما با رأفت در ماه مبارک رمضان رفتار کردیم، پس از عید، کار تروریست ها را یک سره خواهیم کرد و پیروزی قاطع را مژده خواهیم داد و امنیت و ثبات را به سوریه بازخواهیم گرداند.

ارتش سوریه عملیات جدید خود را در تمام مناطقی که تروریست ها بر آن مسلط شده اند، آغاز کرده و برای تأمین امنیت تمام مرزها از جمله مرز با ترکیه هم اقدام خواهد کرد.

هدف این عملیات، تأمین امنیت مرزهای مشترک با لبنان از سمت سلسله شرقی کوههای لبنان، به طوری که عملیات طی روزهای آینده آغاز خواهد شد که در منطقه الزبدانی و اطراف آن و سپس در حمص و حومه دمشق و حومه حماه خواهد بود و اولین نشانه های این عملیات، آزادسازی روستای المفکر در حومه حماه بوده است.

این پایگاه خبری لبنانی به نقل از منابع خود فاش کرده است نیروهای زیادی جمع آوری شده و آمادگی های بالایی از سوی ارتش سوریه و کمیته های مردمی در مناطق نزدیک مرزهای لبنان و سوریه به چشم می خورد. این بزرگترین عملیات نظامی ارتش به شمار می رود تا روستاهایی را که تروریست ها اشغال کرده اند به ویژه در الزبدانی از آنها پس بگیرند.

ارتش سوریه وارد نبرد بزرگی در تمام محورها برای سیطره بر این مناطق به ویژه الزبدانی خواهد شد که آن از روستاهای مهمی که گروه های مسلح بر آن سیطره یافته اند به شمار می رود.

این پایگاه خبری به این نکته اشاره می کند که ارتش سوریه به زودی بخشهای باقی مانده در حمص و حومه دمشق را پاکسازی خواهد کرد و عملیات نظامی گسترده را در حماه برای آزادسازی آنها آغاز خواهد کرد چرا که این منطقه یک منطقه بسیار مهم در معادله سیاسی و نظامی به شمار می رود و هدف از آن قطع راههای کمک رسانی به تروریست ها و تأمین امنیت تمام مناطق مرزی با لبنان است. همچنین عملیات ارتش در روستاهای حومه لاذقیه هم به زودی به پایان خواهد رسید و فقط حلب می ماند تا ارتش آن را هم پاکسازی کند.

کلید واژه ها: سوریه لبنان


نظر شما :