سردار جزایری: آمریکا باید تاوان اقداماتش علیه ایران را بپردازد

۲۶ تیر ۱۳۹۲ | ۲۱:۵۳ کد : ۱۹۱۸۷۰۴ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی پیرامون مسائل موجود در عرصه رابطه امریکا با ایران، ضمن برشماری جنایات و خیانت های آمریکایی ها علیه ملت ایران اظهار داشت: آمریکا بدهی های زیادی به جمهوری اسلامی ایران دارد و چاره ای جز ادای آن ندارد.

وی در تشریح این مسئله افزود: جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه ایران، محصول اندیشه و سیاست های دولت وقت امریکا بود، کمک های بی شمار آمریکا در طول جنگ تحمیلی به رژیم بعث عراق، حمله به سکوهای نفتی کشورمان و ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرانی با 290 نفر سرنشین، تنها بخشی از جنایت های هیأت حاکمه آمریکا بحساب می آید که هنوز بلاتکلیف مانده است و قطعاً آمریکا باید تاوان آنرا بپردازد.

جزایری همچنین اظهار داشت: در همه سالهای انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، شیطان بزرگ لحظه ای را برای ضربه زدن به کشورمان از دست نداده و مردم ما سنگ اندازی های کاخ سفید را هرگز فراموش نمی کنند.

وی فتنه 88 را از نمونه های تلاش آمریکایی ها برای ضربه زدن به نظام و ملت ایران دانست و تصریح کرد: اسناد فراوان موجود حاکی از حضور جدی آمریکایی ها در برنامه ریزی و مدیریت فتنه 88 است و لذا دولت آمریکا باید در مورد راه اندازی این کودتا به افکار عمومی پاسخ دهد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگر سخنانش اظهار داشت: با وجود فشارهای زیادی که به مقاومت منطقه از سوی آمریکا و همپیمانانش وارد می شود، مقاومت منطقه سرزنده و استوار اهداف الهی و انسانی خود را دنبال می کند و روند رویدادها حاکی از موفقیت های بیشتر مقاومت در آینده است.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور در مورد سوریه نیز گفت: مقاومت دولت و مردم سوریه در برابر زیاده خواهی های بیگانگان و دشمنان سوریه، به ثمر خواهد نشست و مهاجمان چاره ای جز عقب نشینی ندارند.

جزایری افزود: صادرکنندگان تروریسم به سوریه مسئول خون های بر زمین ریخته شده مردم این کشور هستند و باید بدانند این خون های به ناحق ریخته شده دامن آنها را خواهد گرفت و مسلماً بازگشت تروریست ها به دامن اربابانشان موجی از تروریسم را برای آنها رقم خواهد زد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با یادآوری برخی رویدادهای تاریخی خطاب به مردم آمریکا و اروپا گفت: اگر امروز مانع تجاوزگری های دولت های خود نسبت به سایر جوامع و ملل دیگر نشوید، چه بسا در آینده نتوانید از خشم دیگران در امان بمانید.

کلید واژه ها: آمریکا سوریه مقاومت


نظر شما :