سقوط اسد یعنی قوی ترین ضربه به ایران در 25 سال گذشته

۰۵ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۴۵ کد : ۱۹۱۶۶۴۳ سرخط اخبار

"جان مک کین" گفت: بهار عربی به رغم خوشبینی اولیه نسبت به آن، ولی منجر به تحولات منفی در برخی از مناطق شد که از جمله می توان به بحران اقتصادی در سوریه یا بی ثباتی به وسیله گروه های افراط گرا در لیبی اشاره کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الیوم السابع مصر، عضو برجسته مجلس سنای آمریکا در نشست اقتصاد جهانی در بندر بحرالمیت اردن همچنین خواستار تغییر معادله قدرت در سوریه شد و گفت: در حال حاضر این معادله به سود بشار اسد رئیس جمهور سوریه، ایران و حزب الله لبنان است. این طرف ها چیزی جر زبان آهن و آتش را درک نمی کنند پس جامعه بین الملل باید مسؤولیت خود را در این باره برعهده بگیرند.

مک کین که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 آمریکا، کاندیدای جمهوری خواهان بود افزود: آمریکا نمی تواند تنها تماشاچی وضعیت سوریه باشد. وضعیتی که روز به روز بدتر می شود.
سقوط حکومت بشار اسد می تواند قوی ترین ضربه به ایران در 25 سال گذشته باشد.

این سیاستمدار 77 ساله آمریکا ادامه داد: نمی توان از نشست ژنو -2 انتظار حل بحران سوریه را داشت بلکه این نشست، باعث افزایش این بحران می شود چرا که میزان قدرت میان دو طرف به سود ایران، حزب الله و نیروهای اسد است.

این عضو ارشد کنگره آمریکا همچنین خواستار اجرا کردن الگوی لیبی در سوریه شد که برپایه آن مناطق امن برای مخالفان در شهر بنغازی لیبی فراهم شد و موشک های پاتریوت برای حمایت از مخالفان در لیبی شلیک شدند.

سناتور مک کین با درخواست تعامل جدی با بحران در سوریه و به ویژه حمایت از ذخایر تسلیحات از این کشورها اظهار داشت: البته نباید به سوریه نظامیان آمریکایی را اعزام کرد چرا که ملت آمریکا چنین چیزی را نمی پذیرد.

کلید واژه ها: سوریه آمریکا لیبی بحران


( ۱ )

نظر شما :