همه وزیران دولت کویت استعفا کردند

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۰۴:۳۷ کد : ۱۹۱۶۱۹۵ سرخط اخبار
همه وزیران دولت کویت در اعتراض به درخواست استیضاح وزرای کشور و نفت به طور جمعی استعفا کردند.
 
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری العربیه، همه وزرای کویتی دوشنبه شب استعفای خود را روی میز  شیخ جابر المبارک نخست وزیر این کشور گذاشتند.
 
این اولین واکنش وزرای کابینه کویت به درخواست استیضاح وزرای کشور و نفت از سوی نمایندگان پارلمان کویت است.
 
دولت کویت امروز سه شنبه در نشست پارلمان حضور نداشت و نخست وزیر به رئیس پارلمان پیام داده بود که وزرا در نشست امروز حضور نخواهند داشت و به همین دلیل رئیس پارلمان نیز نشست امروز را به فردا موکول کرد.
 
استعفای وزیران کویت برای اعلام همبستگی با وزیران نفت و کشور کویت صورت گرفت، وزرای دولت کویت معتقدند استعفای این دو وزیر در  زمانی نامناسب و به دلایلی مشکوک صورت می گیرد و این در حالی است که منابع آگاه گفتند این استعفاها در اعتراض به اقدام قریب الوقوع نخست وزیر برای ایجاد تغییرات در کابینه است.
 
سعدون حماد، ناصر المری و یعقوب الصانع، سه نماینده پارلمان کویت دیروز دوشنبه با اعلام اینکه درخواست خود را برای استیضاح هانی حسین، وزیر نفت کویت ارائه داده اند، اعلام کردند که این درخواست آنها در خصوص پرداخت غرامت 2.2 میلیارد دلاری است که شرکت دولتی صنایع پتروشیمی به شرکت داو کیمیکال پرداخت کرده است.
 
این نمایندگان همچنین وزیر نفت را به نقض قانون تحریم رژیم صهیونیستی، فروش مشروبات الکلی در پمپ بنزین های کویتی در اروپا و ارتقای غیرقانونی کارمندان متهم کردند.
 
بر اساس نظام پارلمانی، درخواست برای استیضاح دو هفته بعد مورد بررسی قرار می گیرد و این امکان وجود دارد که درخواست استیضاح به دادن رای عدم اعتماد به وزیر و در نتیجه استعفای وی بینجامد.
 
این درخواست نمایندگان در پارلمان کنونی کویت که در دسامبر با وجود تحریم مخالفان انتخاب شد، نخستین درخواست استیضاح به شمار می آید.
 
در عین حال دو نماینده دیگر نیز خواهان استیضاح شیخ احمد الحمود الصباح، وزیر کشور کویت به اتهام نقض قانون اساسی، عدم همکاری با پارلمان و اجرا نکردن احکام قضایی شدند.

کلید واژه ها: کویت


نظر شما :