اولین موضع رسمی اسراییل پس از حمله به دمشق

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۰:۰۴ کد : ۱۹۱۵۸۷۴ سرخط اخبار

رژیم صهیونیستی در نخستین واکنش رسمی پس از حمله دو روز پیش خود به تاسیسات نظامی- تحقیقاتی سوریه در حومه دمشق، اعلام کرد که قصد مداخله در جنگ داخلی سوریه را نداشته و تنها می خواسته  مانع انتقال موشک های ساخت ایران از سوریه به حزب الله لبنان شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز " یائیر گلان" فرمانده نیروهای اسراییل در مرز با لینان و سوریه ضمن اعلام این مطلب گفت که تل آویو قصد آغاز جنگ با سوریه را ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره احتمال تنش و درگیری نظامی با سوریه گفت :"آیا شما تنشی می بینید. تنشی وجود ندارد.آیا من متشنج به نظر می رسم؟"

این نخستین موضعگیری رسمی یک مقام نظامی اسراییلی پس از حمله دو روز پیش این رژیم به مراکزی در سوریه است. این سومین بار در سال جاری میلادی است که اسراییل به مراکزی در داخل خاک سوریه حمله موشکی می کند.

همچنین " تزاچی هانگبی" یکی از اعضای سابق کنست(پارلمان اسراییل ) و یکی از نزدیک ترین چهره های سیاسی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در مصاحبه با رادیو اسراییل با اشاره به اینکه تل آویو قصد جنگ با سوریه و یا مداخله در جنگ داخلی این کشور را ندارد، افزود که هدف تنها مقابله با انتقال سلاح به حزب الله لبنان از طریق خاک سوریه است.

این موضعگیری ها در حالی است که پیشتر یک مقام نظامی اسراییل در پاسخ به سوال خبرنگاران گفته بود که در این باره اظهار نظر نمی کند.

بنیامین نتانیاهو نیز که برای دیداری رسمی 5 روزه راهی پکن شده است روز گذشته در نخستین روز این سفر هیچ سخنی از حمله هوایی اسراییل به سوریه بر زبان نراند.

روزنامه هاآرتص اسراییل روز سه شنبه در گزارشی درباره سفر نتانیاهو نوشت که این سفر 10 روز پس از سفر مخفیانه رییس جدید دستگاه اطلاعات ارتش اسراییل به پکن به منظور گفتگو بر سر بحران داخلی سوریه و برنامه هسته ای ایران صورت می گیرد.

کلید واژه ها: سوریه اسراییل


نظر شما :